علیرضا نخعی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان اصفهان افزود: شاخص ۹۶ درصد باسوادی در جمهوری اسلامی نشان از جایگاه مطلوب این امر در نظام اسلامی دارد.
وی افزود: هنوز ۲میلیون بی‌سواد در جامعه هدف زیر ۵۰ سال وجوددارد و  تکلیف سازمانی است که این جامعه هدف باسواد شوند هرچند شناسایی، ایجاد انگیزه و سوق دادن آنها به سمت کلاس بسیار سخت است.
این مسئول در نهضت سواد آموزی  با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم از سوی سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ۱۰۰ هزار کلاس درس، ۵۰ هزار آموزش دهنده، ۱۰ هزار معلم و امکانات دیگری برای ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه فراهم شده است ولی مشکل ما آن است که افراد بی‌سواد استقبال خوبی ندارند.
نخعی اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مثل شوراها، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌توانند در این زمینه کمک کنند زیرا برای کشور جمهوری اسلامی شایسته نیست حتی  یک بی‌سواد داشته باشد.
وی تاکید کرد : هر چند قرار بود تا پایان برنامه ششم  بی‌سوادی ریشه‌کن شود ولی بنا به دلایلی این امر محقق نشد و طبق برنامه‌ریزی‌های جدید تلاش می‌کنیم  هر سال ۴۰۰ هزار نفر از مجموعه ۲ میلیون بی‌سواد را جذب کنیم و در پنج سال این مساله در کشور حل شود.
معاون سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه این سازمان در صدد آسان‌سازی روش‌های سوادآموزی و جذب نوآموز است، افزود: بهره‌گیری از روش‌های خودآموز، فرد به فرد، آموزش تلویزیونی، آموزش موبایلی از جمله برنامه‌های این سازمان برای توسعه سواد آموزی در کشوراست.
وی اضافه کرد: پیش از این تعداد کتابهای سواد آموزی ۶ جلد  بود ولی امروز ۱۶ کتاب شده است که متناسب با نیاز گروه هدف تدوین شده است و  در این کتب مجموعه مهارت‌های زندگی و مهارت‌های حرفه‌های گنجانده شده و تلاش می کنیم محتوای خود را متناسب با نیاز هدف کند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان سواد آموزی کشور به دنبال حرکت به سمت ادامه تحصیل و آموزش بزرگسالان است.
در این مراسم که به مناسبت هفتم دی ماه سالروز بنیانگذاری نهضت سواد آموزی برگزار شد ، گروهی از آموزشیاران استان اصفهان تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.