رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین عصر یکشنبه در نشستی خبری گفت: این رویداد بزرگ علمی با حضور ۴۵۰ نفر از استادان دانشگاه، دست‌اندرکاران آموزش و پرورش و تعدادی از کارآفرینان کشور به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار خواهد شد.

مجتبی ملا احمدی با بیان اینکه ۶۰ مقاله علمی پژوهشی به صورت کیفی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است، افزود: فراخوان ارسال مقاله از اردیبهشت امسال آغاز و چهار نشست تخصصی برای تدوین محورهای کنفرانس برگزار شده بود.

وی تشریح کرد: محیط و فضای مدارس کارآفرینی، راهبردهای آموزشی، شیوه ارزشیابی مبتنی بر کارآفرینی، فعالیت‌ها و روش‌های کار آفرینی در برنامه‌های درسی از جمله حوزه‌هایی است که در این کنفرانس دنبال و مقالات در این حوزه پذیرش می‌شود.

رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با اشاره به اینکه در نهایت ۴۵ مقاله پذیرش می‌شود، اضافه کرد: چهار سخنرانی اصلی از سوی استادان دانشگاهی و چهار مقاله به صورت سخنرانی در این کنفرانس ارایه خواهد شد.

وی همچنین برگزاری ۲ نشست تخصصی، ۲ کارگاه آموزشی و نمایشگاه پوستر مقالات را از برنامه‌های جنبی دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین عنوان کرد و ادامه داد: تبیین مدارس کارآفرین از هدف‌های کنفرانس سال گذشته بود و باید در ادامه موضوعات تخصصی را دنبال می‌کردیم.

ملا احمدی یادآور شد: ایده اجرای مدارس کارآفرین با رویکرد کارآفرینی برای آموزش مهارت‌ها و به دنبال ایجاد نگرش کارآفرینی در فرزندان از پنج سال پیش آغاز و عملیات اجرایی آن در سال گذشته آغاز شد.

وی با تشریح جایگاه کارآفرینی در سیستم آموزشی کشور اظهار کرد: شعار کارآفرینی در نظام آموزشی وجود دارد اما عملیاتی نشده است؛ همچنین در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به واژه کارآفرینی اشاره کردیم اما عملیاتی نشده است که امیدواریم به این مهم توجه شود.

رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین افزود: کارآفرین یعنی کسی که خلق ارزش می‌کند و ما هم به دنبال آن هستیم تا فرزندانمان برای کشور و جامعه خلق ارزش کنند.

وی با اشاره به نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با محور تبیین نظام کارآفرینی در حوزه آموزش و پرورش، یادآور شد: ۴۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که بیشتر استادان حوزه تعلیم و تربیت و کارآفرینان موفق مشارکت کردند.

بر اساس اطلاعات سامانه سناد (سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان)، امسال ۱۴ میلیون و ۶۵۰ دانش‌آموز از دوره پیش‌دبستانی گرفته تا پایان دوره متوسطه، راهی مدارس شدند که نسبت به سال تحصیلی گذشته ۲ درصد رشد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.