داریوش امانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان افزود: هدف ما این است که بتوانیم خودروهای شخصی را مدیریت کنیم که در ابتدا باید در بخش زیرساخت‌ها اقدامات خوبی صورت گیرد تا سپس مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح زوج و فرد اظهارداشت: بنا شد زمانی که شاخص‌های آلودگی بیش از ۱۰۰ باشد طرح زوج و فرد را از درب منازل اجرایی کنیم که اقدامات آن در حال اجرا شدن است و به احتمال زیاد تا پایان سال محقق خواهد شد.

امانی بیان کرد: دوربین‌ها در راستای اتصال به مرکز راهور و معاینه فنی دچار مشکل بود که این موضوع طی یک هفته گذشته برطرف شده و دوربین‌ها ثبت تخلف می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ۲۶ آذر تا یکم دی ماه به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شد، افزود: قصه آدم و حوا ملی شد و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور امسال به این موضوع پرداخت.

وی تصریح کرد: سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور طی مکاتبه با شهرداری‌ها اعلام کرد تا برنامه‌های حمل و نقل و هوای پاک طی ایام ۳۳ روزه که از ۲۶ آذر تا ۲۹ دی است، اعلام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: قرار بود اقدامات امسال در راستای قصه آدم و حوا از نظر کمی و کیفی متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی اظهارداشت: سال گذشته این رویداد در ستاد شهرداری مرکزی رخ داد اما امسال با اعلام فراخوان شهرداران مناطق ۱۵ گانه دعوت به عمل آمد.

امانی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ رویداد طی ۳۳ روز برگزاری قصه آدم و حوا ارایه شد اما برای امسال ۱۵۰ رویداد اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بنا شد از همه ظرفیت‌ها در راستای رویداد آدم و حوا استفاده کنیم، بحث حمل و نقل و ترافیک تک بعدی نیست بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌های درگیر با حمل و نقل و ترافیک بهره مند شویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: قرار است در روز هوای پاک خدمت شورای اداری استان باشیم تا در مکانی مسئولان دستگاه‌های اجرایی به دوچرخه سواری بپردازند و این عهد را با مدیران و مردم ببندیم که آلودگی هوا را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: یک قانون هوای پاک مصوبه مجلس داریم که در این قانون وظیفه دستگاه‌ها مشخص شده است و اگر این قانون اجرا می‌شد امروز کمتر با معضل آلودگی هوا مواجه می‌شدیم.

امانی تصریح کرد: بسیاری از بندهای قانون هوای پاک مغفول مانده است که بخشی از آن را باید در استان با همکاری و همراهی دستگاه‌های مربوطه انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مباحث مطرح شده در قصه آدم و حوا با کمک تمامی مدیران به اهداف آن دست پیدا کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه خرید تعدادی اتوبوس در دستور کار شهرداری است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال این اتفاق رقم بخورد،از این رو با خودرو سازانی که در بخش خودروهای شهری فعالیت می‌کنند مذاکره کردیم.

وی اضافه کرد: هرچند با توجه به نوسانات قیمتی نمی‌توان بودجه درستی را برای خرید اتوبوس‌ها اعلام کرد اما مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌ها و بخشی برای افزایش خطوط بی آرتی در زیر ساخت محقق خواهد شد.

به گفته امانی، بازسازی اتوبوس‌های فرسوده آغاز شده و نزدیک به ۲۵۰ دستگاه در حال بازسازی است.

وی ادامه داد: ما با توجه به شاخص‌هایی که داریم نزدیک به ۸۰ کیلومتر خط بی آرتی داریم و قرار است در سال ۹۹ به صد کیلومتر افزایش یابد که تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی در بخش زیرساخت و ناوگان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع تاکسیرانی افزود: قرار است با پیگیری‌های صورت گرفته حدود یکهزار تاکسی نوسازی و بازسازی شود که با تحقق این مهم به بحث جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی کمک خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه۵۰۰ هزار نفر جابه‌جایی مسافر با ناوگان اتوبوسرانی داریم در بخش تاکسیرانی هم به همین میزان است.

امانی تصریح کرد: در بخش مترو نزدیک به ۹۰ هزار نفر جابه‌جا می‌شوند که با افزایش لوکوموتیوها به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آمورشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.