شاهرخ رامزی روز شنبه در دیدار با استاندار اصفهان  افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند بایستی از خدمات یکی از بیمه‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ایران  از ساختار سازمانی مناسبی برخوردار نیست افزود: در حوزه منابع انسانی با کمبود مواجه هستیم در حالیکه از سال ۹۳ حدود ۱۰ میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه شده است.

رامزی  با اشاره به اینکه امسال بیست و پنجمین سال تصویب قانون بیمه خدمات است، تصریح کرد: ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند در حالی که  این بیمه حدود پنج هزار نیرو در کشور دارد و با بیش از ۴۴ هزار مجموعه خدمات رسان پزشکی ،کلینیک و بیمارستان تفاهم‌نامه منعقد کرده است.

رامزی شمار خانه بهداشت و مراکز بهداشت  همکار بیمه سلامت ایران در حوزه نظام پزشکی روستایی را حدود ۲۲ هزار باب ارزیابی کرد و گفت : براساس آیین‌نامه موجود و بیمه همگانی دولت بنا شد حدود پنج میلیون نفر از محرومان و نیازمندان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: نزدیک به ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بیمه سلامت در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه پوشش بیمه‌ای باید نیازمندان را از غیر نیازمندان جدا کنیم، بیان کرد: همچنین استقرار نظام الکترونیکی از رویکردهای سازمان است.

رامزی گفت: حدود ۳۲۵ شهر تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیک با ضریب نفوذ ۲۰ درصد هستند که تلاش می‌شود تا پایان سال این ضریب به ۵۰ درصد برسد و حدود ۴۰۰ بیمارستان به سامانه تبادل الکترونیک متصل شدند که تا پایان سال به این رقم به ۶۰۶ می‌رسد.

وی همچنین یکی از برنامه‌های بیمه سلامت را ارتقای کیفیت خدمات و استقرار آن در تمامی شهرستان‌ها و واحدها دانست.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۶۵ درصد بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند  افزود: با انتخاب دهک‌های مختلف برای تحت پوشش بیمه قرار دادن می‌توان افراد بیشتر ؛ نیازمندان و جامعه کارگری و بازنشستگان کشوری و لشکری را تحت پوشش هرچه بیشتر خدمات بیمه‌ها قرار داد.

عباس رضایی تاکید کرد: وضعیت مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در اصفهان و به ویژه شهرستان کاشان به گونه‌ای نیست که پاسخگوی مراجعات بیشتر باشد و ایجاد مراکز مورد تایید به جز دانشگاه‌ها باید مدنظر بیمه قرار بگیرد.

رضایی اضافه کرد: دفترچه‌های هم پوشانی مشکلات زیادی دارد که باید تدبیری در این راستا اندیشیده شود.

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان بیمه سلامت ایران به منظور بررسی برخی از مشکلات این سازمان امروز شنبه به اصفهان سفر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.