حسن امجدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، از اتمام پروازهای بازگشت حجاج سال جاری خبر داد و افزود: پروازهای بازگشت حجاج به فرودگاه اصفهان که از روز دوشنبه بیست و هشتم مرداد سال جاری آغاز شده بود، روز گذشته به پایان رسید.

وی ادامه داد: در طول این مدت، هفت هزار و ۷۱۹ مسافر در قالب ۵۲ کاروان از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، با ۳۲ پرواز از سرزمین وحی وارد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به میانگین تعجیل ۵۵ دقیقه ای در ۵۳ درصد از پروازهای برگشت اظهار داشت: در مجموع عملیات رفت و برگشت حج تمتع امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۱۸.۵ درصدی در تعداد پرواز، رشد ۱۶.۵ درصدی در تعداد مسافر و رشد ۷.۵ درصدی در میزان بار مسافر بودیم.

به گفته وی، امسال شمار زائران اعزامی از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی در مقایسه با سال گذشته دستِ‌کم یکهزار و ۵۰۰ تَن بیشتر بود.

امجدی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته و همکاری تمام واحدها و ادارات فرودگاهی و استانی، امسال فرآیند تحویل بار و بازرسی مسافر در بهترین شرایط و با کمترین مشکل و تاخیر صورت گرفت.

امجدی با ابراز خشنودی از روند اجرایی عملیات رفت و برگشت حجاج و قدردانی از عوامل مرتبط گفت: در طول برگزاری این عملیات با تشکیل کمیته حج، برگزاری جلسات متعدد و برنامه ریزی‌های مستمر سعی بر ارائه خدمات مطلوب به زائران و مستقبلین آنها داشتیم و تلاش چشمگیر کلیه عوامل و دست‌اندرکاران خدمت‌رسان موجب شد تا عملیات اعزام و بازگشت حجاج در سال ۱۳۹۸ به بهترین نحو ممکن در فرودگاه اصفهان انجام پذیرد.

۲۶ کاروان از استان اصفهان، مدینه قبل و ۲۳ کاروان مدینه بعد بودند.
سال گذشته پنج هزار و ۷۸۵ زائر در قالب ۴۵ کاروان از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عازم سرزمین وحی شدند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، اکنون به شهرهای نجف و بغداد عراق، کویت، دبُی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه و تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکت‌های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت‌های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جابهجایی مسافر، با این فرودگاه همکاری دارند.
فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.