رییس اداره ثبت احوال شهرستان سمیرم روز سه شنبه در جلسه شورای ثبت وقاع حیاتی این شهرستان با حضور مدیرکل ثبت احوال استان اظهار داشت: پس از فاطمه، اسامی رها، هلما، زهرا، نازنین زهرا، زینب و ساینا در بین دختران بیشتر ثبت شده است.

محمد رضایی خاطرنشان کرد: امیرعباس، علیرضا و آرمین نیز بعد از حسین بیشترین نام گذاری در بین پسران را دارند.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به سال ۹۷ است، ادامه داد: مجموع ولادت های سال گذشته ۸۵۰ واقعه و برای سال ۹۶ یکهزار و ۱۱ ولادت در سمیرم، ثبت شده که نشان از یک سیر نزولی در این مورد خاص دارد.

به گفته وی مشکل خاصی در ثبت ولادت ها در شهرستان وجود ندارد اما برای دریافت آمار وفات در شهر سمیرم به علت وجود دو قبرستان در دو محله مختلف سال های سال است با مشکل دریافت به موقع واقعه فوت شدگان در کمتر از ۱۰ روز روبرو هستیم.

رضایی با بیان این که شهرداری تنها آمار و اطلاعات فوتی ها در آرامستان باغ رضوان بعنوان گورستان اصلی شهر را به ثبت احوال ارایه می دهد از مسوولان خواست این موضوع را پیگیری و حل و فصل کنند.

رییس اداره ثبت احوال سمیرم از نیروی انتظامی و اورژانس ۱۱۵ هم خواست آمار و تعداد فوت شدگان حوادث مختلف بویژه سوانح و تصادف ها را به اداره ثبت احوال اعلام کنند.

به گفته رضایی ۳۸ هزار و ۴۲۴ کارت ملی هوشمند تا پایان تیرماه جاری در سمیرم تعویض و صادر شد و ۲۵ هزار و ۳۱۵ جلد شناسنامه جدید در این مدت صادر شده است.

معاون شهردار سمیرم اظهار داشت: دو قبرستان واقع شده در حاشیه شهر سمیرم غیررسمی بوده و زمین آنها وقفی است.

محمدعلی آصفی تصریح کرد: شهردرای بارها به سرپرستان این دو قبرستان اخطاریه صادر کرده اما آنها می گویند هزینه دفن فوت شدگان در این آرامستان ا با خیران است چرا که آنان توان پرداخت عوارض ۴۰۰ هزار تومانی کفن و دفن را ندارند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا امروز ۲۵ واقعه فوت در شهر سمیرم داشته ایم که به اداره ثبت احوال اعلام شده است.

فرماندار سمیرم  گفت: یکپارچگی آرامستان های شهری موضوعی است که شهرداری باید هر چه زودتر به آن ورود کرده و این مساله را حل و فصل کند.

محمدرضا عسگریان اشاره ای هم به پراکندگی جمعیت شهری و روستایی در سمیرم (منهای جامعه عشایری) داشت و یادآور شد: ۵۳ درصد جمعیت سمیرم روستایی و ۴۷ درصدی شهری است.

به گفته وی، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ رشد جمعیت در کل شهرستان سمیرم ۹ هزار نفر بوده و این سیر صعودی از سال ۹۰ آغاز شده بود.

وی درباره احداث ساختمان جدید اداره ثبت احوال سمیرم گفت: محوز تخریب ساختمان این اداره صادر شده و امسال اعتباری برای ساخت ساختمان اداری ثبت حوال می گذاریم تا کار ساخت  و ساز این اداره سرعت بهتری داشته باشد.

مشکلات فنی در ارسال وقاع حیاتی و اعلام به اداره ثبت احوال و همچنین ضرورت ایجاد نمایندگی ثبت احوال در بخش پادنای بزرگ با وجود فاصله ۷۰ تا ۱۲۰ کیلومتری از مرکز شهرستان و تعدد بالای روستایی و عشایری از مهمترین موارد مطرح شده اعضا در این نشست بود.

سال گذشته ۳۸۰ ازدواج و ۵۴ واقعه طلاق در سمیرم ثبت شده و علت اصلی مرگ و میرها در این شهرستان بیماری های قلبی و کهولت سن عنوان شده است.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت شهری، عشایری و روستایی ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

۷۱۴۷/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.