یک عکاس پیشکسوت اصفهانی گفت: «خواسته قلبی‌ام این است که برای وطنم و به نام اصفهان، جایی را در اختیار من قرار بدهند تا چهار میلیون عکسی که گرفته‌ام را به آنجا منتقل کنم بلکه لااقل همسرم پس از مرگ من از رنج مواظبت آن‌ها رهایی پیدا کند.» 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، عبدالله هاشمی نسب نمین در آیین گشایش نمایشگاهی از عکس‌های وطنی خود در نگارخانه کوثر که عصر پنجم مردادماه برگزار شد گفت: 70 سال است که به‌طور  حرفه‌ای به کار عکاسی مشغول هستم. حدود دو و نیم میلیون از عکس‌هایی که گرفته‌ام، ورزشی و یک و نیم میلیون آن شامل بناهای تاریخی، محیط‌زیست و... است. در مجموع چهار میلیون عکس دارم که بعد از دیدار حجت‌الاسلام انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، زمینه نمایش 34 قطعه از آن‌ها در نگارخانه کوثر فراهم شد.
این عکاس پیشکسوت ادامه داد: در این سال‌ها هر چه کردم برای وطنم بوده و اکنون نگران گنجینه تاریخی 70 ساله وطنم هستم چرا که بیماری و مستأجر بودن، نگهداری این آثار را برای من سخت کرده و خواسته قلبی‌ام این است که برای وطنم و به نام اصفهان، جایی را در اختیار من قرار بدهند تا این آثار را به آنجا منتقل کنم تا لااقل همسرم پس از مرگ من از رنج مواظبت آن‌ها رهایی پیدا کند.
اصغر مختاری، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در حاشیه این رویداد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تعریف‌شده در  اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی اصفهان بازدید از هنرمندان پیشکسوت رشته‌های مختلف هنری است؛ آن‌ها که به شکلی در حوزه هنر و مطبوعات فعالیت داشته‌اند و کمتر فرصت دیده شدن آثارشان فراهم‌شده است.
وی افزود: استاد هاشمی نسب یکی از این چهره‌هاست که سال‌ها در زمینه عکاسی فعالیت کرده و به همین دلیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصمیم گرفت که نمایشگاهی را برای به نمایش گذاشتن بخشی آثار او برپا کند.
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه اداره کل ارشاد برای نگهداری آرشیو عکس‌های این هنرمند پیشکسوت برنامه‌ای دارد یا خیر؟ گفت: باید روی این مسئله فکر کرد اما در حال حاضر برنامه‌ای نداریم و در همین حد که بخشی از آن‌ها را در معرض دید عموم قرار بدهیم توافق شده است.
به گزارش ایسنا، نمایشگاه عکس‌های عبدالله هاشمی نسب نمین تا 17 مردادماه در نگارخانه کوثر پذیرای علاقه‌مندان است. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.