مجید حججی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه دانشگاه شهرستان با آموزش ارائه رشته های دانشگاهی بر اساس برنامه توسعه منطقه نیاز علمی این حوزه را تامین کنند.
وی بیان کرد: صنایع پاک، گردشگری و کشاورزی از مهمترین ظرفیت های این شهرستان و رونق تولید و توسعه اقتصادی بر محور این سه عرصه تعریف شده که اگر رشته های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها در همین راستا باشد هماهنگی علمی و فعالیت های عملی بیشتر خواهد شد.
وی با بیان این که تدریس علوم مرتبط با کشاورزی، صنایع تبدیلی و تعذیه و رشته های گردشگری و جهانگردی در دانشگاه ها فرصت های این شهرستان را ارتقا می دهد، تصریح کرد: فعالیت های علمی به کیفیت بخشی عملکرد در این 2 بخش کمک می کند.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد: راه اندازی هنرستان کشاورزی یکی از برنامه های علمی و آموزشی شهرستان برای تقویت حوزه کشاورزی است تا این که دانش آموزان با تحصیل در این رشته ها از قابلیت های منطقه برای ایجاد شغل استفاده کنند.
وی اضافه کرد: نباید جدایی بین مراکز علمی و ادارات شهرستان ایجاد شود بلکه پیوند بین برنامه دستگاه های اجرایی و دانشگاهی حلقه های مفقود را تکمیل و تحصیل و کسب دانش نیروی انسانی را هدفمند و در عرصه اجرا روش های نوین علمی بکار گرفته می شود.
حججی خاطرنشان کرد: نشست های مشترک بین استادان و دانشجویان با ادارات دولتی به کیفیت بخشی در خدمات و رفع چالش های اجرایی کمک می کند.
تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته و دارای سه دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی و علمی و کاربردی است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.