به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در جلسه ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان از هنجارشکنی ‌ها در برخی از باغ‌ تالارها انتقاد کرد و خواهان ساماندهی آنها توسط مسوولان مربوطه شد.
اسرافیل احمدیه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صبح امروز جلسه ای در سازمان صنعت، معدن و تجارت برای بررسی اساسنامه باغ تالارها با حضور نمایندگان اصناف و کمیسیون نظارت و مسوولان، تشکیل و مقرر شد که جلسه کارگروه مربوط به آن روز چهارشنبه این هفته برای پیگیری و تصویب اساسنامه تشکیل شود.
وی با بیان اینکه باغ تالارها زیر پوشش اتحادیه رستوران دارها قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: با تصویب اساسنامه مربوط به باغ تالار، همه فعالان آن باید برای اخذ مجوز و پروانه کسب مربوطه اقدام و طبق قوانین مصوب فعالیت کنند در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
احمدیه بدون اشاره به تعداد باغ تالارها در اصفهان، گفت: در سال های گذشته تعدادی از این واحدها در استان ایجاد شد که هیچکدام مجوز ندارند و باید آنها را با صبر و دقت، ساماندهی کنیم.
وی اضافه کرد: برخی از این باغ تالارها دارای مجوز تالار یا رستوران بودند اما باید از این پس برای اخذ مجوز باغ تالار اقدام کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: اگر باغ تالاری طبق قانون و اساسنامه فعالیت کند با آن همکاری خواهیم داشت و دستگاه های ناظر به راحتی می توانند بر آنها نظارت کنند.
وی توضیح داد: باغ تالارها باید دارای شاخص ها و شرایط مناسبی در بخش های مختلف از جمله امنیتی، بهداشتی و محیط زیست باشند و همه این مسائل در دادن مجوز به آنها بررسی می شود.
احمدیه اظهارداشت: اگر فردی دارای باغ خصوصی باشد اما از آن بطور مستمر برای برگزاری جشن ها و مراسم با هدف درآمدزایی استفاده می کند باید نسبت به اخذ مجوز از صنف مربوطه اقدام کند.
وی با بیان اینکه اساسنامه باغ تالارها در 2 سال گذشته در اصفهان نوشته شد، خاطرنشان کرد: در آن زمان برخی دستگاه ها با ساماندهی آنها مخالف بودند و برخی وظایف تعیین شده برای دستگاه های اجرایی به خوبی جواب نداد بهمین دلیل به نتیجه مشخصی نرسید اما اکنون با تدوین و تصویب اساسنامه مذکور، گزارش عملکرد آن را به امام جمعه و استاندار اصفهان اعلام خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اصفهان این هفته در جلسه ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان گفت: باغ تالارها در اطراف اصفهان به معضلی برای شهر تبدیل شده است بطوری که در برخی از آنها اتفاق های خلاف شرع صورت می‌گیرد.
حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد تصریح کرد: بر اساس اعلام مسوولان مربوط به این امر، هیچ یک از این باغ تالارها مجوز قانونی ندارند و متاسفانه برخی مسوولان نیز در این زمینه اهتمامی ندارند که این باغ تالارها را مجوزدار کنند، از این نظر وقتی پلیس یا ماموران برای بررسی موضوع به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند، آنها می‌گویند مهمانی خانوادگی است درحالی‌که اگر این باغ تالارها مجوز قانونی از مراجع ذیربط بگیرند، تخلف در آنها به حداقل می‌رسد و تعداد معدودی هم که می‌خواهند خارج از ضوابط شرع و قانون عمل کنند، مشخص می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌شود نسبت به مسائل اخلاقی و اقداماتی که امنیت اخلاقی و روانی جامعه را بر هم می‌زند به دیده اغماض نگریست، افزود: در اولین گام باید مشخص شود این باغ تالارها زیرمجموعه کدام اتحادیه هستند، سپس برای آنهایی که شرایط و ضوابط قانونی را رعایت می‌کنند مجوز صادر شود، پس ‌از آن نیز با صاحبان باغ‌هایی که در آن مسائل خلاف عفت و قانون صورت می‌گیرد بطورجدی برخورد شود.
در سال های اخیر تعداد زیادی باغ تالار و باغ رستوران در اطراف شهر اصفهان و شهرستان های دیگر استان فعال شده است اما آمار مشخصی از تعداد آنها وجود ندارد.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.