به گزارش ایرنا، عبدالوهاب سهل آبادی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اردستان به عضویت خود در شورای عالی اشتغال اشاره کرد و افزود: همایش سرمایه گذاری در اردستان برگزار و از ظرفیت سرمایه داران منطقه استفاده خواهیم کرد.
وی بیان کرد: ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، زیربنایی، انسانی و زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در شهرستان اردستان زیاد است و باید از این فرصت ها در جهت ایجاد اشتغال استفاده کرد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به تفویض اختیار بیشتر از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به خانه صنعت و معدن استان اضافه کرد: این اقدام می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف کرده و سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به مشکلات سختگیرانه اداری و قوانین بازدارنده، امروز نزدیک به 50 تا 60 درصد از 165 رشته صنایع دستی این استان در حال از بین رفتن است.
سهل آبادی افزود: قوانین بیمه ای، مالیات، عوارض و دیگر مشکلات اداری پیش روی هنرمندان حوزه صنایع دستی با تاسف انگیزه جذب کارآموز را گرفته و این هنرها با خارج شدن افراد سالخورده از چرخه تولید، از بین خواهند رفت.
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، پیش تر از وجود 199 رشته صنایع دستی در این استان خبر داده بود که دو سوم صنایع دستی کشور را تولید می کنند.

** اردستان از پیشرفت لازم برخوردار نیست
فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: منطقه از سرمایه انسانی بسیار پرباری در کشور برخوردار بوده اما با تاسف تا کنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده و شهرستان از پیشرفت لازم برخوردار نشده است.
حمیدرضا تاملی افزود: اردستان از نظر وسعت دومین شهرستان استان اصفهان است و از همه بخش های اقتصادی مانند معدن، گردشگری، کشاورزی، پرورش دام و طیور، جاده ترانزیت، راه آهن، حمل و نقل، برق و گاز، مخابرات و سایر خدمات زیربنایی بهره مند بوده و برای سرمایه گذاری مناسب می باشد.
وی، وضعیت اردستان از نظر انرژی های نو را مناسب ارزیابی کرد و آن را جزو شهرستانهای سبز دانست.
فرماندار اردستان بیان کرد: مهمترین رسالت مسوولان این شهرستان ایجاد اشتغال است که کارگروه جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در این راستا تشکیل شده و مهمترین شاخص ارزیابی مدیران نیز نحوه تعامل آنها با سرمایه گذاران خواهد بود.
وی نرخ بیکاری اردستان را 9.8 درصد اعلام کرد و یادآور شد: نزدیک به یک هزار و 500 نفر جویای کار در این شهرستان وجود دارد که بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی می باشند، در حالی که افزون بر سه هزار نفر تبعه خارجی در منطقه مشغول به کار هستند.
تاملی در ادامه عنوان کرد: نزدیک به 100 هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری، از جمله بزرگترین معدن مس استان اصفهان، با پیشرفت 10 تا 90 درصدی در حال پیگیری است که در صورت محقق شدن، مشکل بیکاری شهرستان را برطرف خواهد کرد.
شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان با 15 معدن و 44 واحد صنعتی فعال که زمینه اشتغال یک هزار و 900 نفر را فراهم کرده، در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.