به گزارش ایرنا سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز در حین رأی گیری یکی از مواد لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ورود نمایندگان استان اصفهان به جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را خوشامد گفت.
هفته گذشته 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خود را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی کردند.
این نمایندگان در دو جلسه علنی هفته جاری مجلس حضور نیافتند. نمایندگان مستعفی استان اصفهان در مجلس، پس از جلسه روز دوشنبه این هفته خود با علی لاریجانی رییس مجلس، روز گذشته نیز با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار کردند.
خواسته نمایندگان ایجاد اصلاحاتی در بودجه سال 98 و ردیف دار شدن طرح‌های تأمین آب استان اصفهان و ایجاد ستاد احیای زاینده رود بود.
همچنین نمایندگان استان اصفهان در نامه ای به رییس جمهوری خواستار ایجاد ستاد احیای زاینده رود و اعمال رویکرد یکپارچه در مدیریت رودخانه زاینده رود شدند که دکتر روحانی نیز به معاون اول خود دستور تشکیل این ستاد را صادر کرد.
از سوی دیگر نمایندگان استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان نیز هفته گذشته نامه ای به شورای عالی امنیت ملی و سران سه قوه مبنی توجه به حل مشکلات آبی تمامی استان ها نوشتند و خواستند که فقط به اصفهان توجه نشود.
نمایندگان سه استان یاد شده به تصمیم دولت مبنی بر تشکیل ستاد احیای زاینده رود معترض شدند.
نمایندگان استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری برای دقایقی در جایگاه هیات رییسه مجلس تجمع کردند.
آنها خواهان رسیدگی به درخواستشان مبنی بر حل موضوع کم آبی در این استان ها شدند.
مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس که ریاست جلسه علنی امروز خانه ملت را برعهده دارد نیز در توضیح اعتراض نمایندگان سه استان گفت:جمعی از نمایندگان نسبت به اقدامات نمایندگان استان اصفهان و تصمیم دولت درباره زاینده رود اعتراض دارند، آنان می گویند اگر دولت امتیاز به استان اصفهان بدهد ما هم استغفا و اعتراض می کنیم.
وی ادامه داد: دولت باید بر اساس عدالت تصمیم گیری کند و موضوع کم آبی را برای کل کشور حل کند.
نایب رییس اول مجلس به پس گرفتن استعفای نمایندگان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در راستای تصمیم روز گذشته دولت مبنی بر تشکیل ستاد احیای زاینده رود، نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس گرفتند این تصمیم دولت، مجلس را با مشکل مواجه کرده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.