به گزارش ایرنا، حسین دهباشی عصر روز سه شنبه در برنامه ' چهار دهه آرمان خواهی' در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ما نباید اجازه دهیم که مردم دچار سرخوردگی شوند و باید مسوولیت حمایت هایی که از جریان ها و افراد مختلف کردیم را بپذیریم.
وی دوران حاضر را همراه با پیرمرد سالاری و رکود اقتصادی خواند و تصریح کرد: امروز با مدیرانی مواجه هستیم که جا خالی نمی کنند و با نمایندگانی مواجهیم که وزیری را به دلایل مختلف استیضاح می کنند اما اندکی بعد به همان فرد برای تصدی وزارتخانه دیگری رای می دهند.
وی با بیان اینکه تدبر در اعمال پیشینیان مهم است، تصریح کرد: در بسیاری از موارد، افراد مختلف می دانستند که کار عقلانی چیست اما منافع یا احساسات خود را بر آن ترجیح دادند.
دهباشی، جامعه ای که بر اساس احساسات تصمیم می گیرد را خطرناک خواند و گفت: ما اقلیت های فعال و اکثریت خاموش در کشورمان داریم، کار اکثریت خاموش دنبال کردن شعارها در زمان انتخابات و رای دادن است اما اقلیت ها به طور پیوسته فعالیت دارند.
این تاریخ پژوه با تاکید بر اینکه نسل جوان باید برای شرکت در انتخابات، تضمین بگیرد، افزود: جوانان باید در رای دادن مراقب باشند که به افراد لایق رای دهند نه به فهرست احزاب.
دهباشی، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را شعار اصلی مردم در زمان انقلاب اسلامی خواند و گفت: یکی از دلایلی که مردم در آن زمان بر این شعار تاکید داشتند این بود که دیگر نمی خواستند با حکومت دیکتاتور مواجه شوند.
وی با بیان اینکه معیارهای مشخصی وجود ندارد که با آنها میزان تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را بسنجیم، تصریح کرد: در کشورمان اول حکومت اسلامی تشکیل و سپس به جزییات آن پرداخته شد.
این تاریخ پژوه یادآور شد : به عنوان مثال هنوز درباره آرمان استقلال و چگونگی روابط خارجی یا قومیت های مختلف در کشورمان اختلاف نظر وجود دارد.
به گفته وی با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز مشخص نیست که اقتصاد ما چیست، زن در نظام حقوقی چه جایگاهی دارد، تعامل ما با دنیا چگونه باید باشد و یا نظام بانکی ما چگونه باید عمل کند زیرا نقشه روشنی نداریم.
دهباشی، آینده کشورمان را نیز بهتر از شرایط حاضر خواند و تصریح کرد: اما ما با شرایط سختی مواجه خواهیم شد و بدون تنش نخواهد بود.
این برنامه توسط انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.