محمدرضا معینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزایش وقوع حوادث را بر اثر این بی توجهی محتمل دانست و افزود : اجرای طرح و برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند هماهنگی و کسب موافقت از دستگاه های خدمات رسان است که متاسفانه برخی از نهادهای اداری نسبت به این دسته از قوانین بی تفاوت هستند.
وی بیان کرد : راه اندازی موکب های عزاداری، اجرای طرح های عمرانی و خدماتی از سوی نهادها نیازمند اخذ استعلام از شرکت برق برای تامین ایمنی مورد نیاز و جلوگیری از برق گرفتگی است.
مدیر امور برق تیران و کرون با بیان این که در هشت سال گذشته حادثه برق گرفتگی ناشی از خطای انسانی در شهرستان نداشته ایم، تصریح کرد : بی توجهی نسبت به اخذ مجوز و عدم رعایت حریم شبکه های برق در اجرای برنامه های فرهنگی و خدماتی امکان وقوع حادثه را فراهم می کند.
وی اضافه کرد : نظارت های شرکت برق به تنهایی قادر به مدیریت شرایط فعالیت و کنترل ایمنی نیست و باید دستگاه ها و سازمان های اجرایی و مردمی به این موضوع توجه داشته باشند که بی دقتی ها عامل وقوع حادثه نباشد.
معینی با بیان اینکه 80 درصد از مراکز عمومی این شهرستان مورد نظارت واحد ایمنی قرار گرفت، یادآورشد: اصلاحات لازم برای تامین ایمنی در محدوده شبکه های برق رسانی انجام شده و 20 درصد بقیه نظارت ها امسال انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش مردم نسبت به رعایت اصول ایمنی، گفت: برای اجرای فعالیت های مذهبی ،دینی و خدماتی نباید ایمنی و سلامت مردم تهدید شود و تذکر و توصیه های ایمنی ناشی از نظر و سلیقه شخصی نیست.
مدیر امور برق تیران و کرون تصریح کرد : برق مساجد و حسینیه های شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف و تهدید ایمنی برای اصلاح اعلام شده اما نیاز به همکاری بیشتر متولیان مساجد برای حفظ ایمنی در هنگام برگزاری مراسم هاست.
شهرستان تیران و کرون افزون بر 30 هزار مشترک برق دارد که بیش از200 مورد آن متعلق به اماکن عمومی است.
این شهرستان در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.