به گزارش ایرنا، ' اشرف بروجردی ' روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان افزود: باید تلاش کنیم امنیت فکری برای صاحبان اندیشه بوجود آید تا فارغ از گرایش ها و سلایق بتوانند در زمینه تولید علم و دانش فعالیت کنند.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهارداشت: این سازمان باید این مرجعیت را پیدا کند تا به محلی برای بیان نظرات و آرای صاحبان اندیشه تبدیل شود.
وی اضافه کرد: این سازمان به دلیل اینکه مرکز جمع آوری و نگهداری اسناد و همچنین کتاب های کشور است باید به عنوان مرجع اصلی و متقن داده های علمی کشور قرار گیرد.
بروجردی با بیان اینکه باید تلاش کنیم نتایج و یافته های علمی در اختیار همه افراد قرار گیرد، ادامه داد: یکی از راه های تحقق این هدف دیجیتال سازی اطلاعات است که اکنون در جهان روشی رایج می باشد.
وی محرمانه سازی اسناد را از آسیب های تحقیق و پژوهش دانست و افزود: نباید داده های پنهانی داشته باشیم بنابراین باید همه اسناد به جز آن دسته از اسنادی که موجب هتک حیثیت و آبروی افراد شود، در اختیار دانش پژوهان و محققان قرار گیرد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی دستاوردهای علمی و تحقیقی به بهانه اینکه مهرهای محرمانه دارند در اختیار محققان قرار نمی گیرد.
بروجردی ادامه داد: بسیاری از تصمیم ها بر اساس کار مطالعاتی و تحقیقاتی اتخاذ نمی شود و به همین دلیل در زمینه اجرای تصمیم ها و مدیریت با مشکل مواجه می شویم.
وی افزود: در حالی که اگر پشتوانه سیاستگذاری ها، تصمیم ها و اقدام ها، انجام کارهای مطالعاتی باشد نتایج و پیامدهای خوبی را به همراه دارد.
رییس اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: در غیر اینصورت روز به روز از سرمایه اجتماعی از جمله صداقت، اعتماد و انگیزه برای انجام کارهای جمعی و سازمانی فاصله می گیریم.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: به طور قطع رسیدن این سازمان به جایگاه اصلی خود به امکاناتی نیاز دارد که یکی از آنها برخورداری از فضا و مکان مناسب است.
وی به دیدار امروز خود با استاندار اصفهان اشاره کرد و گفت: استاندار اصفهان در این دیدار برای در اختیارقراردادن فضا و مکان مناسب برای اسناد و کتابخانه ملی این استان قول کمک داد.
بروجردی با اشاره به اینکه صاحبان اسناد و کتاب های تاریخی در اصفهان با واگذاری این اسناد و کتاب ها به مرکز اسناد و کتابخانه ملی، نقش مهمی در حفظ میراث ملی خود و انتقال آن به نسل های آینده خواهند داشت در عین حال تصریح کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم که صاحبان این اسناد و کتاب ها مطمئن شوند اسناد و کتاب آن ها در اصفهان باقی می ماند و تنها نسخه دیجیتال آن به تهران منتقل می شود .
رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان روز یکشنبه طی مراسمی با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی معرفی شد.
در این مراسم ' مسعود کثیری ' بعنوان رئیس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان معرفی و از خدمات سه ساله ' مختار باقری ' رئیس سابق این مرکز قدردانی شد.
7134/ 6026/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.