رضا اکبری روز جمعه در جمع خبرنگاران کاشان به وجود 80 نقطه حادثه خیز مصوب در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: برای اصلاح نقاط حادثه خیز تا پایان سال جاری برای هر یک بین پنج تا 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد: جاده کاشان به برزک نیز یکی از محورهای حادثه خیز مصوب در کشور است که طرح ساخت باند دوم در این محور نیازمند زمان می باشد.
مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: اقدام های استاندارد سازی محور اصلی از جمله افزایش عرض آسفالت به میزان 30.7 متر، تسطیح شانه ها، بهسازی و ترمیم آسفالت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
او در ادامه گفت: نزدیک به 350 نقطه از میان نقاط حادثه خیز مصوب در کشور تا پایان سال جاری ایمن سازی خواهد شد.
اکبری عنوان کرد: یک هزار و 500 نقطه حادثه خیز مصوب در کشور داریم که بر اساس شاخص هایی مانند تعداد تصادف های منجر فوت و آسیب دیدگی شناسایی شدند تا پس از اولویت بندی استاندارد سازی شوند.
وی افزود: برآورد اعتبار مورد نیاز برای ایمنی و استاندارد سازی مجموع این نقاط پر حادثه 20 هزار میلیارد ریال می باشد که در سال جاری نزدیک به سه هزار میلیارد ریال از اعتبارهای ملی به این امر تخصیص داده شده است.
مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: امید می رود با همکاری استانداران و تخصیص اعتبارهای استانی، نقاط باقی مانده تا پایان خردادماه سال 1399 ایمن سازی شود.
بر اساس آمارها در مجموع نزدیک به 90 هزار کیلومتر راه اصلی و 130 هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای بازدید از محورهای ارتباطی کاشان و آران و بیدگل به این شهرستان ها سفر کرده بود.
شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به ترتیب با جمعیت 365 و 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع هستند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.