به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی جمعه شب در همایش رسولان کریمه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: خبرنگاران باید نسبت به ثبت و ضبط درست و بهنگام اخبار و درک صحیح زمان و مکان و فهم مخاطبان در انعکاس اخبار اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به ظرافت ها و پیچیدگی های خاص خبررسانی، بر ضرورت الزام و تعهد خبرنگاران نسبت به ارزش های دینی و ملی و اخلاقی تأکید کرد و گفت: خبرنگاران با توجه به اثرات عمیق و گسترده خبر در جامعه و با توجه به ابزارها و فناوری های نوین که در اختیار دارند، وظایف و رسالت سنگینی برعهده دارند.
امام جمعه قم با بیان اینکه اگر اخبار منتشر شده به نفع نظام اسلامی باشد، رسالت است و اگر به نفع دشمنان باشد، بازی کردن در زمین دشمن می باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی تجسس در کار دیگران به شدت نهی شده و رعایت مسائل دینی و اخلاقی در انتشار خبر بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه امروز جنگ خبری و رسانه ای از جنگ های رایج دنیاست، تصریح کرد: کار خبرنگاری به ویژه در نظام اسلامی و در حوزه ارزش های دینی، همانند حرکت یک رزمنده در میدان مین است که باید فراتر از سلیقه ها و گرایش های شخصی، خط کاری و تشخیص اولویت ها را از رهبری نظام بگیرد.
سعیدی بر ضرورت رعایت مصالح نظام و زمان و مکان انعکاس اخبار تأکید کرد و گفت: گاهی خبرنگاران نباید خبری را که موجب تشویش و اضطراب در جامعه و بهانه دادن به دست بیگانگان می شود را منعکس کنند و این موضوع بسیار مهمی است.
در پایان این همایش که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ترتیب یافته بود، مراسم غبارروبی و عطر افشانی مضجع شریف کریمه اهل بیت (ع) انجام شد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.