به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، نگاه به توانمندی مردم به ویژه جوانان کشور و همچنین مقاومت را نسخه پیروزی بخش برشمرد و افزود: نسخه مقاومت در ایران، فلسطین، سوریه، عراق و لبنان کارایی خود را نشان داده است.
وی تاکید کرد: ملت ایران هزینه این عزت را با تقدیم 300 هزار شهید و چند صد هزار جانبار با مقاومت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب داده است و امروز نیز با مقاومت و سربلندی، عزت خود را حفظ خواهد کرد.
وی مقاومت و ایستادگی را عامل پیروزی در برابر دشمن دانست و گفت: مقاومت در برابر دشمن هزینه دارد ولی هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاوم است.
سعیدی با تاکید بر این که دشمنان این ملت در پی شکستن مقاومت مردم هستند و بدون تردید تحریم ها نیز این هدف را تعقیب می کند افزود: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی، دشمان قسم خورد این مردم، تلاش می کنند که پس از سال ها برنامه ریزی و ناکامی برای آسیب به انقلاب، این انقلاب را دچار چالش کنند که باید همه قشرهای مختلف نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار باشند.
وی با بیان این که بازاریان بدانند مردم مشکلات شما را می دانند و بازاریان نیز نخواهند گذاشت دشمنان اسلام، کشور و انقلاب به اهداف خود برسند تاکید کرد: بازاریان عزیز، حق اعتراض آری ولی میدان دادن به دشمن هرگز.
وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است که مذاکره با دشمنی که دشمنی آن با ما آشکار است همیشه حساس، پر از مکر و فریب بوده و غالبا بی نتیجه بوده است که بدعهدی آمریکا در برجام موجب شد تا حتی دیرباوران نیز به این نتیجه برسند که مذاکره با آمریکا بی فایده است.
خطیب جمعه قم در ادامه، FATF را یک نهاد مالی وابسته به استکبار جهانی دانست و افزود: تعریف آنها از تروریست، جبهه مقاومت، حزب الله لبنان و تمام آزادی خواهان دنیا است و ایران در صورت امضای این قرارداد ملزم است که تمام تراکنش های مالی خود را که بیش از یک حد تعیین شده است در یک مرکز ثبت کند که بر این اساس بانک های ایرانی به عامل اجرایی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل خواهند شد.
وی وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، صدا و سیما و تعدای از اشخاص و نهادهای کشور و منطقه را هدف اصلی FATF دانست و تاکید کرد: با امضای این معاهده ارتباط مالی جمهوری اسلامی با گروه های مقاومت منطقه قطع می شود و آمریکا و اسرائیل با حمایت خود از گروه های تروریستی به اهداف شوم خود خواهند رسید.
سعیدی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ای نمایندگان مجلس، مراقب باشد تحت تاثیر دولت های مرعوب و دنباله رو استکبار جهانی قرار نگرفته و براساس وظیفه انقلابی و سودگندی که خورده اید بدون ترس از هیچ دولت و مقامی عمل کنید.

** دشمنان اسلام آرزوی سکولار کردن حوزه را به گور خواهد برد
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به تلاش های دشمن برای دوری حوزه از سیاست گفت: از قم پایگاه شیعه به صراحت اعلام می کنم، دشمنان اسلام آرزوی سکولار و دورکردن حوزه از سیاست را به گور خواهند برد.
سعیدی تاکید کرد: حوزه علمیه در متن سیاست به معنای صحیح آن، به معنی تقویت نظام اسلامی، طرفدار سرسخت ولایت فقیه در عصر امام زمان(عج) است و در برابر دشمنان و معاندان «اشداء علی الکفار» بوده و هست.
وی همچنین با اشاره به سالگرد جنایت دژخیمان پهلوی و حمله به مسجد گوهرشاد مشهد گفت: این حادثه جلوه ای از غیرت علما و مردم مشهد در پاسداری از احکام اسلام به ویژه حجاب بود، چراکه از جمله اهداف رضا خان حجاب زدایی برای از بین بردن اسلام بود.
سعیدی با بیان این که نویسندان و گویندگان مراقب باشند تا با سخنان خود آب به آسیاب دشمن نریزند، گفت: برخی با عنوان جعلی حجاب اجباری به مخالفت با امر الهی می پردازند و این در حالی است که حجاب قانون الهی است و کسی نمی تواند ادعای اسلام داشته باشد و با حکم الهی حجاب مخالفت کند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.