به گزارش ایرنا، هرساله در شب های قدر برنامه های مختلفی از سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان استان برگزار می شود و دلدادگان و شیفتگان مکتب عصمت و طهارت به عزاداری می پردازند.
شهر مقدس قم در آستانه عزای اول مظلوم عالم امام علی(ع) یکپارچه سیاه پوش و پرچم های سیاه بر فراز حرم حضرت معصومه(س) برافراشته شده است.
قم از امشب شاهد حضور زائران و روزه داران از اقصی نقاط کشور خواهد بود و آنان ضمن شرکت در برنامه های شب های قدر در آستانه سالروز شهادت حضرت علی (ع) به سوگ می نشینند و اشک ماتم می ریزند.

** ویژه برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه(س) درشب های قدر
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه(س) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ویژه برنامه شب‌ های قدر یکشنبه، سه‌ شنبه و پنج ‌شنبه شب هفته جاری هم‌زمان با 13، 15 و 17 خردادماه از ساعت 22:30 دقیقه الی 2:15 بامداد در صحن ‌ها و شبستان‌ های مختلف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می ‌شود.
حجت الاسلام جواد بهشتی پور ادامه داد: آیت‌ الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و حجت ‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری به ترتیب در شب‌ های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به ایراد سخن خواهند پرداخت.
وی افزود: سید علی حسینی ‌نژاد، حسن شالبافان و حجت ‌الاسلام والمسلمین بحرانی به ترتیب در تاریخ‌ های 13، 15 و 17 خردادماه در ویژه برنامه شب ‌های قدر حرم مطهر بانوی کرامت دعای جوشن کبیر را قرائت می کنند.
وی با اشاره به مکانهای حضور خواهران درحرم مطهر گفت: رواق‌های بالاسر، شهید مطهری، طباطبایی(ره)، شبستان امام خمینی (ره) و صحن صاحب‌الزمان (عج) برای استقرار برادران و رواق خواهران، صحن امام رضا(ع)، بالکن‌های شبستان امام خمینی (ره)، صحن و شبستان‌های مسجد اعظم و شبستان حضرت نجمه خاتون(س) برای استقرار خواهران درنظر گرفته شده است.
وی گفت: برادران برای شرکت در ویژه برنامه شبهای باید از درب های 1، 2، 9، 10، 14، 17 و 21 و خواهران نیز باید از درهای 3، 4، 5، 6، 7، 8، 11، 18 و 20 وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شوند همچنین میدان آستانه، صحن ‌های حضرت جوادالائمه(ع) و جامع فاطمی و خیابان شهید آیت ‌الله نمر نیز برای استقرار خانواده‌ ها آماده ‌سازی می ‌شود.

**محافل عزاداری در مسجد مقدس جمکران
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز درگفت وگو با ایرنا بااشاره به اجرای برنامه های سوگواری در شب نوزدهم مصادف با 13 خردادماه اظهار داشت: از ساعت 21:30 مراسم سخنرانی و احیا توسط حجت الاسام دارستانی و قرائت جوشن کبیر با نوای گرم حاج مهدی منصوری صورت می گیرد.
ابراهیم صدوقی افزود: درشب بیست و یکم همزمان با 15خردادماه مراسم احیا و سخنرانی با ضور آیت الله میرباقری و مداحی و سینه زنی با حضور حسن اخباری و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت الاسلام و المسلمین ضیایی اجرا می شود.
وی گفت: مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مومنی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط عباس حیدرزاده انجام خواهد شد.
وی گفت: در اطراف مسجد مقدس ایستگاه های صلواتی نیز آماده پذیرایی از زائران می باشد.

** بقاع متبرکه امامزادگان میزبان سوگواران
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم نیز با اشاره به این که مراسم سوگواری شهادت امام علی (ع) در 19 بقاع متبرکه امامزادگان برگزار می شود گفت: از ساعت 22:30 الی 2:30 بامداد مراسم سخنرانی، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر در شب های قدر برگزار می شود.
حجت الاسلام یوسف احمدی افزود: در کنار مراسم های عزاداری در بعضی از بقاع متبرکه امامزادگان نماز قضای سه روز اقامه خواهد شد.
وی از فعالیت خیمه های معرفت در بقاع امامزادگان شاخص خبر داد و گفت: برگزاری سخنرانی های چند رسانه ای، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و مسابقه قرآن بخوان و جایزه بگیر ویژه کودکان از جمله برنامه هایی است که دراین ایام اجرا می شود.
وی گفت: این برنامه ها با حضور روحانیان، مبلغان و قاریان ملی و بین المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.