در پیام آیت الله سید محمد سعیدی که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: ضایعه‌ی دردناک جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش ایرانی که در اسارت تلاطم طوفان و آتش و دود در حین انجام‌وظیفه و خدمت به کشور سربلند ایران اسلامی دچار حادثه شدند، حقیقتا موجب تاثر و تالم گردیده است.
در این پیام اضافه شده است: از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن دریادلان تلاشگر در عرصه اقتصاد مقاومتی مسالت نموده و از جوار بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دعاگوی قلب داغدار و مصیبت‌دیده‌ی بازماندگان آن عزیزان هستم.
روز شنبه 16 دی ماه جاری یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه کشتی چینی بدون آسیب کلی و در حالی که خدمه آن سالم ماندند از منطقه خارج شد، ولی نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و 2 بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
در نهایت روز 24 دی ماه رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.