به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، سردار اسکندر مومنی در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در قم، اظهار کرد: امسال پرونده های بالای پنج میلیارد ریال در حوزه قاچاق کالا، 90 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه از تشکیل پلیس گمرک خبر داد و گفت: طی درخواست فرمانده نیروی انتظامی به ستاد کل نیروهای مسلح، این مهم ابلاغ و به زودی شاهد تشکیل پلیس گمرک خواهیم بود تا با حضور نیروی انتظامی در مبادی رسمی کنترل بیشتری انجام شود.
وی همچنین با بیان این که میانگین جرایم نسبت به سال گذشته بهتر شده است، اظهار کرد: در سال جاری ترکیب جرائم مهم و خشن در کشور کاهش داشته است، البته در جرایم خُرد سه درصد افزایش داشته ایم، اما در مجموع شرایط امنیتی نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.
مومنی گفت: همه اذعان دارند محیط پیرامونی ایران ناامنی صادر می کند، به ویژه قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی که بحمدالله با حضور گسترده پلیس در نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها جرائم کنترل و امنیت قابل قبولی برقرار شده است.
وی گفت: در حوادث رانندگی نیز برغم وجود هفت میلیون خودرو در سال های 84 و 85، حدود 28 هزار تَن در تصادفات جان خود را از دست دادند، این در حالی است که امروز با 19 میلیون خودرو، کشته های رانندگی به کمتر از 16 هزار تن در سال رسیده است.
جانشین فرمانده ناجا افزود: البته این آمار کمی نیست، باید تلاش کنیم تا با افزایش فرهنگ رانندگی، ایمنی بهتر خودروها، جاده ها و سرعت در امداد و نجات این آمار به حداقل ممکن برسد.
مومنی سپس به ماموریت اربعین در سال جاری اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که حدود سه میلیون تن از سه دروازه مرزی کشور طی مدتی خاص به سلامت عبور کرده باشند و بازگردند.
وی همچنین گفت: هیچ گاه نیروی انتظامی بدون کار نیست، مانند زلزله اخیر در کرمانشاه که پلیس کشور با همه توان وارد شد، البته برخی همکاران و خانواده هایشان در آن جا آسیب دیدند، ولی بلافاصله از سراسر کشور و از استان های همجوار به استان کرمانشاه نیرو اعزام شد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دید.
وی در ادامه گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر کشفیات پلیس نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، اما کافی نیست و باید در حوزه پیشگیری تلاش بیشتری داشت.
مومنی افزود: خانواده ها و مدارس باید به این حوزه توجه داشته باشند تا فرزندانشان دچار اعتیاد به مواد مخدر نشوند و پلیس با تمام توان در حال مقابله می باشد و در این رابطه شهیدان زیادی تقدیم نظام اسلامی کرده است.

** ایران 96 امن تر از ایران 95
بر اساس این گزارش، جانشین فرمانده ناجا هم چنین در گفت و گویی در قم، بیان کرد: بحمدالله وضعیت امنیتی و انضباطی و موضوع های جرائم در قم و کل کشور کنترل شده و شاخص ها نسبت به سال گذشته بهتر و به نوعی ایران 96 امن تر از ایران 95 است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، برگزاری دوره های بصیرت را یکی از هدف های ناجا در راستای بصیرت افزایی مسئولان و کارکنان برشمرد و گفت: در سال حدود 14 هزار تن از فرماندهان و مسئولان ناجا در لایه های گوناگون از فرماندهان ارشد در سطح ملی تا فرماندهان استان ها طی یک هفته در این دوره ها در کلاس های دینی، اخلاقی، معرفتی و بصیرت افزایی شرکت می کنند.
وی با اشاره به ماموریت های گسترده ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی ضمن این که به ماموریت های بیرون از سازمان در موضوع های کاهش جرائم و ایجاد امنیت و آرامش اهتمام داشته است، در درون خود نیز به موضوع صیانت توجه ویژه ای دارد .
7406/ 1175 تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.