در پیام آیت الله سید محمد سعیدی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: خبر ارتحال عالم مجاهد، معلم اخلاق، حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی رحمه الله علیه که افتخار خادمی در آستان بلندپایه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را نیز داشته اند موجب تالم و تاثر فراوان شد.
پیام ادامه یافته است: تلمذ در محضر بزرگانی چون حضرت آیت الله العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیهما، سال ها تلاش و مجاهدت در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و همراهی با حضرت امام قدس سره الشریف و حمایت خالصانه از رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی ، دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام در سنگر امامت جمعه شیراز ، نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تلاش در مسیر نشر آموزه های ناب اسلامی با تربیت شاگردان فراوان و تالیفات ارزشمند و برگزاری محافل اخلاق از جمله افتخارات ایشان است.
آیت الله سعیدی در این پیام، ضایعه اندوه بار رحلت آن عالم عامل و مجاهد و انقلابی را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه ، رهبر معظم انقلاب، بیت مکرم ایشان، روحانیت معظم و عموم مردم مؤمن و انقلابی استان فارس تسلیت عرض نموده و در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رحمت واسعه‌ الهی و علو درجات را خواستار شده است.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری که از هفته جاری به دلیل بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم بستری شده بود، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
ایشان از یک هفته پیش به دلیل نامنظم بودن فشارخون و برخی مشکلات داخلی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت. پیش از این، آیت الله حائری شیرازی به مدت 43 روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و 13 آذرماه سال جاری از این بیمارستان مرخص شده بود.
آیت الله حائری شیرازی 81 سال سن داشت و در سال های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بوده است. پیکر این عالم ربانی امروز در قم تشییع شد و در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.