سید مهدی رضویان روز سه شنبه در گفت و گو باایرنا، افزود: تاکنون بیش از 80 هیات قرآنی در زیر مجموعه بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم دایر شده است؛ این هیات ها جلسات خود را به صورت هفتگی برگزار می کنند و درجریان آن کارشناسان مذهبی و صاحب نظران سایر حوزه ها به بیان نکات قرآنی و تجزیه و تحلیل مسائل روز می پردازند.
وی گفت: بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به منظور برقراری ارتباط با بازنشستگان نیروهای مسلح و استفاده از تجربیات آنان در عرصه های مختلف، در سال 89 به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.
وی ادامه داد: کانون های بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت نیز در سطح نواحی بسیج استان قم فعال است و اعضای حاضر دراین کانون ها، جلسات پیوسته خود را به صورت تخصصی و عمومی برگزار می کنند.
رضویان افزود: شهیدان فلاحی (رئیس ستاد مشترک ارتش)، سید موسی نامجو (وزیر دفاع)، یوسف کلاهدوز (قائم مقام سپاه پاسداران)، فکوری (‌مشاور جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش) و جهان‌آرا (‌فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر و آبادان) در روز هفتم مهرماه سال 1360 پس از پایان موفقت‌آمیز عملیات ثامن‌الائمه، به منظور تقدیم گزارش به امام خمینی (ره) به وسیله یک فروند هواپیما ی سی ـ 130 عازم تهران شدند که به دلیل نقص فنی هواپیما و سقوط آن به همراه جمعی دیگر به شهادت رسیدند؛ به همین مناسبت هفتم مهرماه به نام روز بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت نامگذاری شده است.
وی درادامه از برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت درقم خبر داد و گفت: این همایش با حضور فرماندهان دفاع مقدس، خانواده های معظم شهیدان فردا چهارشنبه پنجم مهرماه در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم، برگزار می شود.
وی افزود: تقدیر از اعضای فعال و موثر بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم، عبدالله اسکندری، به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سال 96 از جمله برنامه های این همایش می باشد.
سردار شهید عبدالله اسکندری از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که در نهایت پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش دست یافت و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در اولین روزهای خردادماه سال 93 به شهادت رسید.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.