سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای ضمن قدردانی از مردم شریف قم و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رعایت نکته های بهداشتی و عمل به توصیه‌های بهداشتی پیشگیرانه و همچنین همراهی شایسته فعالان و صنوف فرهنگی و هنری، اظهار داشت: نظر به مصوبه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و مشورت صنوف دست‌اندرکار فرهنگی، با توجه به پایدار بودن شرایط انتقال این بیماری، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

حسینی کاشانی بیان کرد: پیرو سوال شهروندان تاکید می گردد کلیه گیم نت ها ، نگارخانه ها و برنامه های آموزشی موسسات و آموزشگاه های فرهنگی هنری و قرآنی نیز تعطیل می باشد.

به گزارش ایرنا،‌ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشبه درگفت و گویی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، گفت: در استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

علی اِبرازه با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قم براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبود یافته هم ترخیص می‌شوند.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.