سید مصطفی میرعرب‌رضی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی، عملکرد آموزشی ‌موسسات و مراکز آموزش قرآن و ایجاد انگیزه در عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای توجه به معارف قرآنی از اهداف این آزمون می‌باشد.

وی ادامه داد: راهبرد اساسی در برگزاری آزمون، راهبری آموزش‌های قرآن در موسسه های قرآنی، ‌شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی و به‌روز رسانی بانک جامع اطلاعاتی کشور است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: این آزمون در چهار گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم، حفظ، ‌معارف اهل بیت(ع) و آموزش الکترونیک و در ۱۶ رشته برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ثبت نام این آزمون از ابتدای آذرماه جاری به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده است،‌ادامه داد: مهلت نهایی ثبت نام در این آزمون تا ۱۵ آذرماه بود که با توجه به درخواست علاقهمندان این مهلت تا ۲۲ آذرماه جاری تمدید شد.
میرعرب رضی، ادامه داد: افراد برای شرکت در این آزمون ضروری است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام کنند.
وی سوم بهمن ماه سال‌جاری را زمان برگزای این آزمون اعلام کرد و گفت: کارت‌های ورود به این آزمون از ۲۵ دی از طریق همان پایگاه اطلاع رسانی قابل دسترس است.

در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.