وی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش افزود: پذیرفتن مسئولیت در نظام اسلامی توفیق و تکلیف بزرگی است و در میان آن‌ها وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان، بسیار حساس و مهم است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتوانیم به اهداف متعالی نظام دست‌یابیم.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش از ابعاد متعددی موردبحث است، خاطرنشان کرد: هر فرزندی که متولد می‌شود، فطرت پاک و خداجویی دارد که با تعلیم و تربیت درست، می‌تواند به اوج قله‌های کمال و فضائل دست پیدا کند.

وی بابیان اینکه کودکان و نوجوانان در اختیار نظام آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرند و این فرصت ارزشمندی برای تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است، اظهار داشت: تعلیم و تربیت کار بسیار مشکلی است که نیازمند تداوم، صبر بسیار، علم، آگاهی و عقیده است.

این مرجع تقلید، پیامبر گرامی اسلام(ص) را بالاترین الگو برای نظام آموزش‌وپرورش کشور دانست و گفت: معلمان باید به‌صورت مستمر دین و اخلاق را برای دانش آموزان بیان کنند و این کار مهم و البته مشکلی است.

وی در پایان‌بر ضرورت قدردانی و تکریم معلمان تاکید کرد و افزود: معلمان باید آموزش‌های لازم را به‌خوبی فراگرفته و ازلحاظ مالی نیز کاملا تامین شده باشند تا بتوانیم کشوری مقاوم و پیشرفته در سطح دنیا داشته باشیم.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش روز پنجشنبه در سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم ضمن حضور در شورای آموزش‌وپرورش استان و دومین جلسه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

۸۱۴۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.