حسین مهری روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در قم در نشست صمیمی با خبرنگاران این رسانه و تبریک روز خبرنگار افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی ازآنجایی‌که خبرگزاری رسمی نظام و دولت بوده و قدمت بالایی نسبت به سایر رسانه‌ها دارد و کیفیت و دقتی که در آن موج می‌زند، مرجع اصلی خبرگزاری‌های و روزنامه‌ها و شبکه‌های داخلی و بین‌المللی است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران ادامه داد: ازآنجایی‌که خبرگزاری جمهوری اسلامی منبع و مرجع اصلی خبر دولت و نظام است، از حساسیت بیشتری نسبت به سایر رسانه‌ها برخوردار بوده و استرس و اهمیت کار خبرنگاران آن نیز بیشتر است.

وی اضافه کرد: خبرگزاری ایرنا و خبرنگاران شاغل در این خبرگزاری پیام‌رسان‌های اصلی دولت و نظام هستند.

وی با اشاره به حساسیت کار خبری بیان کرد: خبرنگاری حرفه‌ای بوده که ازیک‌طرف حساسیت فعالیت در آن بسیار بالا بوده و از طرف دیگر نیز برای مخابره خبر زمان بسیار کوتاهی در اختیار خبرنگار وجود دارد.

وی تاکید کرد: حساسیت روی اصل خبر نیز بسیار بالاست، درصورتی‌که مخابره خبر با اصل آن در تضاد باشد ممکن است به آشفتگی اجتماعی در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حوزه‌های دیگر منجر شود.

مهری تصریح کرد: از هر جنبه که به حرفه خبرنگاری نگاه شود، کار بسیار دشوار و خطیری بر عهده خبرنگار نهاده شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران ابراز کرد: یکی از دشواری‌های کار خبرنگاری، ورود و حضور فیزیکی درصحنه‌های سخت و دشوار زندگی مانند بلایای طبیعی و جنگ‌های خانمان‌سوز است.

مهری خاطرنشان کرد: کار خبرنگاری به دلیل ماهیت وجودی خود کار بسیار سخت و پراسترسی است، مخابره خبر از مرجع اصلی و تحمل تبعات حاصل از انعکاس خبر کار خبرنگاری را دشوار کرده است.

تامین اعتبار ۶ هزار مگاوات برق قم توسط بانک صنعت و معدن

عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن ایران نیز بیان کرد: خبرگزاری‌های در انعکاس فعالیت‌های خبری رسالت دشوار و مهمی را برعهده دارند.

حسین عسگری خاطرنشان کرد: کار خبرنگاری به دلیل ماهیت وجودی خود در گروه‌های کارهای سخت و زیان‌آور است.

وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن تامین اعتبار تولید ۶ هزار مگاوات برق را در قم انجام داده که ازاین‌بین بالغ‌بر ۴ هزار مگاوات به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: ۲ هزار مگاوات دیگر نیز تا دو سال آینده با تکمیل عملیات عمرانی به‌صورت رسمی وارد مدار فعالیت خواهد شد.

وی عنوان کرد: در رابطه با مساله آب‌شیرین‌کن و انتقال آب از خلیج‌فارس نیز برای تولید ۴هزار و ۵۰۰ مگاوات برق، تامین اعتبار توسط بانک صنعت و معدن کشور انجام‌شده است.

عسگری خاطرنشان کرد: حفظ شرایط تولید و تثبیت اشتغال اولویت اصلی بانک صنعت و معدن کشور است.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.