امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه روش‌ها، برنامه‌ها، آموزش‌ها و پژوش‌های قرآنی باید به صورت مستمر دنبال شود، تصریح کرد: در نشست‌ها و برنامه‌های خود نباید از اصطلاحات مهم قرآنی غافل شویم.

به گزارش ایسنا منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در سومین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از دعاهای انبیای سلف این بوده که کتاب قرآن کریم در مجامع و میان انسان‌ها تعلیم داده شود تا مردم از حکمت‌های این کتاب الهی بهره‌مند شوند.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: اگر دستوری از طرف خداوند متعال آورده شود اما روش‌های اجرای آن را دیگران بخواهند ابداع کنند همان بدعت می‌شود به همین علت ما ضمن ارائه روش‌ها و برنامه‌ها مبنی بر آموزه‌های قرآنی باید مراقب باشیم که از مسیر اصلی دور نشویم.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه روش‌ها، برنامه‌ها، آموزش‌ها و پروش‌های قرآنی باید به صورت مستمر دنبال شود، تصریح کرد: در نشست‌ها و برنامه‌های خود نباید از اصطلاحات مهم قرآنی غافل شویم و همه این موارد بر می‌گردد به یک تحول درونی در افرادی که با قرآن کریم انس دارند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: انبیای الهی در روایات مختلف از مردم خواسته‌اند تا از بی‌بصیریتی‌ها، خود رأی‌ها و نفهمی‌ها در امور مختلف پرهیز کرده و به سمت آموزه‌های دینی روی آورند.
آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: ما برای فهم حکمت از منظر قرآن کریم، نیازی به دانشمندان نداریم چراکه قرآن کریم کتاب انسان‌هاست این کتاب در حدی است که خود آنچه را که می‌خواهد بیان می‌کند و مبین و مفسر دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه خداوند متعال کتاب قرآن را حکمت قرار داده است، مطرح کرد: در سوره مبارکه یاسین به این موضوع تاکید و در سوره مبارکه لقمان نیز حکمت و حکیم را معنا کرده است.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: با توصیه‌هایی که در قرآن کریم آمده خداوند متعال شکر داده‌های الهی را از مصادیق حکمت شمرده و می‌توان گفت که افرادی همانند حضرت لقمان مجسمه حکمت الهی هستند.

استاد سطوح عالی حوزه تاکید کرد: اگر به دنبال فهم و تفسیر مطالب و آموزه‌های قرآنی هستیم باید به دنبال اهل‌بیت(ع) و افرادی که در مسیر قرآن هستند باشیم.
وی با اشاره به اینکه شخص حکیم شاکر نعمت خداوند متعال است، تصریح کرد: ما از سعدی به عنوان شخص حکیم نام می‌بریم چراکه این شخصیت در ابتدای کتاب خود خداوند را شکر وسبک قرآنی را ترویج می‌کند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.