به گزارش ایرنا ، فیروز احمدی روز دوشنبه در همایش معلمان خلخال افزود: نرخ جمعیت باسواد خلخال 94.8 است که از این لحاظ این شهرستان هم تراز با شهرستان های موفق در باسوادی می باشد.
وی کسب بالاترین نرخ باسوادی جمعیت خلخال در بین شهرستان های استان اردبیل را افتخاری بزرگ برای این شهرستان با فرهنگ غنی و مردم دوستدار علم و ادب این دیار دانست.
فرماندار خلخال نیز در این همایش با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: مشکلات مالی معلمان نباید تاثیر منفی در روند تحصیلی دانش آموزان منطقه داشته باشد.
فریدون بابایی اظهار کرد: ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب همواره با مشکلات عدیده ای ناشی از اعمال فشار تحریم از سوی دشمنان مواجه بوده و مشکل اقتصادی و مالی نباید در سر کلاس درس طرح شده و اشکالی در روند آموزشی دانش آموزان ایجاد کند.
مدیر آموزش و پرورش خلخال هم از فعالیت بیش از یک هزار فرهنگی برای ادامه تحصیل بیش از 11 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی خبرداد.
سخاوت بیرامی گفت: برغم کاهش روز افزون اعتبارات دولتی و سرانه های دانش آموزی ، افزایش مشارکت مردمی همراه با تلاش انجمن های اولیا و مربیان در حل مشکلات مالی مدارس مانع از بروز مشکل مالی در دستگاه تعلیم و تربیت این منطقه شده است.
نخستین مدرسه استان اردبیل 110 سال پیش در خلخال تاسیس شده و این شهرستان غنای فرهنگی ریشه داری دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.