معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 21 درصد دختران دانش‌آموز استان اردبیل با پدیده چاقی و افزایش وزن روبرو هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، صاحب در همایش پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: با این روند نگران کننده باید ظرف 15 تا 20 سال آینده منتظر یک سونامی نگران کننده در حوزه افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی باشیم که مادران آینده را به شدت تهدید می‌کند.
وی با اشاره به پائین بودن سرانه ورزشی برای دانش‌آموزان استان اردبیل خاطرنشان کرد: با احتساب فضاهای روباز و سالن‌های ورزشی ما به ازای هر دانش‌آموز 20 سانتیمتر فضای ورزشی داریم که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان ما نیست.
معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل الزام مسئولان را در مدرسه‌سازی‌های جدید برای تعبیه فضای ورزشی یادآور شد و گفت: در برخی از مدارس استان اردبیل اصلا فضای ورزشی و تحرک‌بخشی وجود ندارد و دانش‌آموزان ما به شدت از بابت ورزش در تنگنا و مضیقه هستند.
صاحب عامل اصلی را در گرایش نوجوانان و جوانان به موادمخدر لذت بردن از این اقدام اعلام کرد و گفت: باید ذائقه دانش‌آموزان را به نوعی تغییر دهیم تا آنها از ورزش کردن در رشته‌های مختلف لذت ببرند.
وی با بیان اینکه باید در ایجاد فضای سالم ورزش و تفریحات مناسب همه مسئولان و متولیان دست به کار شوند، تصریح کرد: این نگران کننده است که عده‌ای از ورزش کردن لذت نبرده و در حقیقت گرایشی به این امر ندارند.
معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه 21 درصد دختران دانش‌آموز ما به پدیده چاقی و افزایش وزن گرفتار هستند، افزود: ما در 15 تا 20 سال آینده با این شرایط با یک سونامی شدید و نگران کننده در باب شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی روبرو خواهیم بود که قطعا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را تشدید خواهد کرد.
صاحب در ادامه از عنایت ویژه معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برای تامین تجهیزات و امکانات مناسب در استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: به زودی قرار است بخشی از این تجهیزات و امکانات در بین مدارس توزیع شود تا مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد.
وی گفت: هر چند با 45 دقیقه و یا یک ساعت زنگ ورزش نمی‌توان کار فوق‌العاده‌ای را انجام داد اما مدیران مدارس باید به فوق برنامه در این حوزه بهاد دهند تا با یک توجه جدی بتوانیم در حوزه سلامت و تندرستی نسل آینده خیزبلندی را برداریم.
معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل از پیگیری‌ها برای تخصیص 27 صدم درصد اعتبارات به حوزه ورزش دانش‌آموزی از محل 9 درصد ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر 23 سالن ورزشی نیمه‌تمام در استان اردبیل داریم که با این منابع تا پایان سال آینده قادر خواهیم بود 21 سالن را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.
صاحب ادامه داد: ورزش و جوانان موظف شده است تا سالن‌های خود را که در جوار مدارس قرار دارند در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا امکان بهره‌برداری از آنها برای دانش‌آموزان فراهم آید.
وی در ادامه بیان کرد: در رایزنی که اخیرا با معاون وزیر بهداشت داشتیم قول مساعد گرفتیم تا در سال آینده با اولویت مدارس پرجمعیت سرویس‌های بهداشتی تعمیر و تجهیز شود تا دانش‌‌آموزان در این زمینه مشکلی نداشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.