رضا کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس نمایندگان مجلس فارغ از هر گونه گرایش های سیاسی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در دستور کار دارند و دولت تدبیر و امید هم تمام دستگاه های اجرایی را مکلف به ایجاد اشتغال و تولید در کشور کرده است.
وی سرمایه گذاری بخش خصوصی را یاد آور شد و افزود: در سال های اخیر سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور و استان اردبیل افزایش یافته ولی در جذب منابع خارجی کارنامه استان ما در حد صفر است .
کریمی با اشاره به برنامه دولت برای اجرای طرح آبیاری مدرن در استان اردبیل افزود: در این طرح نزدیک 60 هزار هکتار اراضی استان باید زیرپوشش شبکه آبیاری مدرن می رفت در حالی که به 500 هکتار هم نرسیده و ضروری است دولت اهتمام جدی در آبیاری مدرن اراضی استان داشته باشد هرچند شبکه آبیاری در اراضی پایاب خداآفرین در دست اجراست.
نماینده اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین درباره انتقال آب رودخانه ارس به آذربایجان شرقی بیان کرد: انتقال بین حوزه ای آب غیر از نیاز آشامیدنی در کشور ممنوع است.
کریمی بیان کرد: در تسهیم حقابه استان از رودخانه مرزی ارس اجحاف شده است و نمایندگان استان خواستار بازنگری در این باره شدند چرا که استان اردبیل در 25 سال آینده نیاز به 130 میلیون متر مکعب آب دارد .
وی درباره تصویب نهایی طرح منطقه ازاد تجاری و صنعتی اردبیل اظهار کرد: منطقه شمال استان حائز شرایط مدنظر برای منطقه آزاد تجاری و صنعتی است و تلاش می شود با جلب نظر مساعد نمایندگان مجلس این طرح به تصویب نهایی برسد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.