به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، علی نواداد در حاشیه آئین معارفه فرماندار بیله سور مغان و بازدید از گمرک این شهرستان تاکید کرد که مبادلات تجاری از گمرک و پایانه مرزی بیله سوار باید افزایش یابد و در این راستا پیگیری 24 ساعته شدن گمرک و تسهیل روابط تجاری از این مرز در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: با تصویب منطقه آزاد تجاری در مجلس ، شهرستان بیله سوار نقش تعیین کننده ای در توسعه استان ایفا خواهد کرد.
او اضافه کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری از مطالبات به حق مردم استان و بویژه شهرستان های مرزی است و تلاش برای تصویب منطقه آزاد تجاری از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس در حال انجام می باشد.
نواداد طرح پایاب سد خدا آفرین را از طرح های جهادی در منطقه مغان بویژه بیله سوار عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی موتور محرکه بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ است و نقش قابل توجه در اشتغال زایی نیز دارد.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان از ابعاد متعدد دنبال می شود، اضافه کرد: مسئولان برای عمران و آبادانی این استان عزم راسخ کرده‌ اند و به صورت جدی پروژه ‌های توسعه محور دنبال می شود.
نواداد با اشاره به اینکه استان اردبیل از استان های امن کشور است عنوان کرد: توسعه زیرساخت ها در منطقه و توجه به صادرات محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا به کشورهای حوزه cis و جذب سرمایه گذار و افزایش مراودات تجاری استان و توجه به رونق صنعت گردشگری از جمله محورهای توسعه استان در منطقه خواهد بود.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار نیز در این آئین گفت: تامین زیرساخت ها در مناطق روستایی و عشایری و توسعه منطقه در راستای اشتغال و رفع بیکاری و افزایش رفاه اجتماعی مردم باید باشد.
وی با اشاره به برخی مطالبات مردم، افزود: مدیریت کشور باید نسبت به تورم ، بیکاری و مسائل معیشتی مردم حساسیت بیشتری به خرج دهد و به کمک دیگر قوا این مشکلات را حل کند.
وی از خدمات دولت در شهرستان بیله سوار تقدیر کرد و گفت: وجود گمرک و پایانه مرزی و زمین های گسترده کشاورزی زمینه مساعدی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه و شهرستان بیله سوار برای رونق و معیشت مرزنشینان نیازمند این طرح است.
حسن قبادی فرماندار بیله سوار هم گفت: دشت مغان یک برند است و باید بیله سوار را به یک برند بین المللی تبدیل نماییم.
وی با اشاره به اینکه بیله سوار ظرفیت ها و پتانسیل های متنوعی دارد افزود: تدوین برنامه توسعه مغان به 70 سال پیش می رسد و اجرای طرح پایاب سد خدا آفرین و توسعه کشت و صنعت در راستای آبادانی منطقه بوده است.
وی اشتغال ، رونق و توسعه اقتصادی و زیباسازی فضای شهری و رفع کاستی های شهرستان را از اولویت های برنامه کاری خود عنوان کرد و گفت: شهرستان بیله سوار نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا می کند و باید امکانات و زیرساخت های مناسبی به همت مسئولان در منطقه اجرا شود.
حسن قبادی روز شنبه در آئینی به عنوان فرماندار بیله سوار مغان معرفی و از خدمات آرام حلیم قدردانی شد.
بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.