به گزارش خبرنگار ایرنا، آرام حلیم روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این انبار افزود: احداث سیلوهایی به منظور نگهداری گندم در شهرستان بیله سوارکه ظرفیت تولید کشاورزی بالایی دارد، بسیار مهم و ضروری است.
وی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستان بیله سوار بیشتر بر مبنای تولیدات کشاورزی ،دامی و تجارت است، باید به این ظرفیت نگاه ویژه شود و زیرساخت‌های کشاورزی در این شهرستان تقویت و ایجاد شود.
حلیم گفت: در کل شهرستان 120هزار هکتار از اراضی به زاعت دیم و آبی اختصاص یافته که حدود 15هزار بهره بردار سالانه 400هزار تن محصولات زراعی و باغی و حدود 100هزار تن فرآورده های دامی را به ارزش 800میلیارد تومان تولید می کنند.
وی افزود:در سال زراعی جاری 67 هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم در مناطق دیم و ده هزارو 300هکتار نیز به کشت گندم در اراضی آبی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد : همچنین سه هزارو 500 هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول کلزا و پنج هزارو 600 هکتار از اراضی شهرستان به کشت عدس ، پنج هزارو 800 هکتار جو دیم و 500 هکتار نیز به کاشت جو در مناطق آبی اختصاص یافته است.
انبار 2 هزار و 500 تنی محصولات کشاورزی در روستای بابک از توابع بخش مرکزی شهرستان بیله سوار همزمان با گرامیداشت دهه فجر به بهره برداری رسید.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.