ادامه سرما و یخبندان در خلخال علاوه بر افزایش هزینه سوخت مصرفی ناشی از شدت سرما موجب کندی در تردد خودروها و پیاده ها در معابر عموی و نیز یخ زدگی و ترکیدگی سیستم لوله کشی و کنتور آب بسیاری از واحدهای مسکونی در این شهر شده و خسارت مالی قابل توجهی را به شهروندان وارد کرده است.
رئیس اداره هواشناسی خلخال روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین دمای هوای این شهر در هشت روز گذشته و پس از آخرین بارش برف 12.5 درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.
فرامرز فرض الله پور با بیان اینکه در این مدت دمای هوای خلخال بین 12 درجه تا 18 درجه زیر صفر در نوسان بوده افزود: دمای هوای صبح امروز شهر خلخال به 12 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان روز قبل یک درجه افزایش نشان می دهد.
شهردار خلخال نیز گفت: با گذشت یک هفته از آخرین بارش برف در این شهر به علت حجم بالا و سنگین برف در سطح معابر عمومی کار برفروبی ، پاکسازی و انتقال برف خیابان ها و کوچه ها به خارج از شهر خلخال همچنان ادامه دارد.
فاطمه جوادی افزود: بارش بیش از 27 سانتیمتر برف در چهارشنبه هفته گذشته و بدنبال آن کاهش دمای هوای خلخال به 17 درجه زیر صفر موجب بروز پدیده یخبندان در معابر عمومی شده و برفروبی و پاکسازی معابر پوشیده از برف و یخ را در این شهر مشکل کرده است.
وی اظهار کرد: با قطع بارش برف برفروبی و بازگشایی معابر پوشیده از برف شهر خلخال با اولویت خیابان های اصلی ، فرعی و کوچه ها از چهارشنبه شب هفته گذشته با بکارگیری ماشین آلات برفروبی سنگین توسط گروههای برفروبی شهرداری آغاز شده است.
او با بیان اینکه در هشت روز گذشته صدها تن برف توسط ماشین آلات سنگین برفروبی شهرداری خلخال جابجا شده و سطح بیشتر معابر پوشیده از برف و یخ شهر پاکسازی شده گفت: تا زمان پاکسازی کامل معابر عمومی عملیات برفروبی ادامه خواهد داشت.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.