شاپور ابری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بر اساس تفاهم نامه با پارک علم و فن آوری استان پرداخت تسهیلات در بخش آی تی و آی سی تی با کار مزد 6درصد و تسهیلات کشاورزی با نرخ 10 درصد تا یک ماه آینده عملیاتی می شود.
وی همچنین از اختصاص تسهیلات کم بهره 10 درصدی پست بانک به مناطق کمتر برخوردار خبر داد و گفت: طرح های زیست محیطی و منابع طبیعی ،خدمات مکانیزه کشاورزی ،طرح های تامین ،تصفیه و انتقال آب ،طرح های زیر بخش شیلات و تولید محصولات گلخانه ای ،طرح های تولیدی در بخش آب و کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی از جمله طرح هایی هستند که می توانند تسهیلات ایجادی و احداثی را با نرخ 10 درصد دریافت کنند .
ابری بااشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و توسعه کارآفرینی افزود: پست بانک استان در اجرای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برای توسعه کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان آمادگی خود را در حمایت مالی از کارآفرینان در ایجاد و راه اندازی واحدهای تولیدی اعلام کرده است.
وی گفت: طرح های مربوط به بخش آب ،کشاورزی ،منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی ،طرح های دانش بنیان ،طرح های مربوط به نفت و گاز ، پتروشیمی و حمل و نقل ریلی از جمله طرح هایی هستند که پست بانک استان اردبیل آماده ارایه تسهیلات برای کارآفرینی در این حوزه ها می باشد .
ابری در خصوص ارائه تسهیلات ایجادی و احداثی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بیان کرد: علاوه بر این ها طرح های مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و طرح های دانش بنیان در تمام مناطق از تسهیلات سرمایه در گردش پست بانک می توانند بهر مند شوند.
مدیر شعب پست بانک استان اردبیل بااشاره به ایجاد دفاتر پست بانک (ICT) در استان افزود: پست بانک بعنوان گسترده ترین شبکه بانکی کشور خدمات قابل توجهی را در روستاها انجام داده و در این استان هم 320 دفاتر ICT راه اندازی شده است .
ابری گفت: در استان اردبیل هشت شعبه ،یک باجه ،320 دفاتر ICT و 110 دفاتر شهری در بیش از 450 نقطه خدمات لازم را به مردم ارائه می دهند.
پست بانک اولین بانک دولتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده و مجوز فعالیت در حوزه دفاتر آی سی تی شهری و روستایی را دارد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشار:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.