رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: هیچگونه محدودیت گمرکی در صادرات کالاهای اساسی از استان اردبیل به کشورهای همجوار را قبول نداریم.  به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، صدیف بدری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: طبق قانون مشخص شده صادرات باید تمامی کالاهای مجوزداری که وارد گمرک می شود ترخیص و صادر شده و در این زمینه هیچگونه محدودیت گمرکی برای ما قابل قبول نیست. 
وی با اشاره به اینکه مشکلات صنعت، تولید و صادرات باید در استان هر چه سریعتر حل شده و نسبت به رفع موانع تولید اقدامات اساسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات عمرانی استان اردبیل نسبت به سال گذشته دو برابر شد به طوری که در سال جاری 516 میلیارد تومان اعتبار استانی با مصوربه مجلس به اردبیل اختصاص داده شد که انتظار داریم با این افزایش اعتبارات صادرات، اشتغال و جنبه های تولید در اردبیل روز به روز تقویت شود. 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال های گذشته اعتبارات عمرانی استان بسیار کم بود، بیان کرد: نیازهای اساسی استان در فاکتورهای توسعه ای ایجاب می کند تا در راستای ارتقای هر چه بیشتر تولید و ارتقای سطح اشتغال استان اقدامات عملی و جدی صورت گیرد و ما در این حوزه نیازمند یاری و همکاری بانک ها هستیم. 
بدری با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت های صنعت از اولویت های مهم ماست، خاطرنشان کرد: طبق مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم راه آهن اردبیل – میانه به اولویت اول دولت تبدیل شده و با پیگیری اعتبارات از صندوق توسعه ملی وزیر راه و شهرسازی قول مساعد دادند تا در چند ماه آینده شاهد تحرک اساسی در راه آهن اردبیل باشیم.   وی تبادلات اقتصادی بین کشورهای منطقه و کشورهای همسایه استان اردبیل را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: حفظ این ارتباطات برای اقتصاد استان حیاتی است و از همین روی تفاهم نامه های لازم انجام شده تا بتوانیم ارتباطات ریلی و جاده ای خود را به ویژه با کشور آذربایجان تقویت کنیم. 
بدری با تاکید بر اینکه مشکلات گمرک بیله سوار به ترانزیت کشور و استان برمی گردد، تصریح کرد: در بررسی های اخیری که از ترانزیت کشور داشتیم اوضاع ترانزیت در ایران در مقایسه با کشورهایی مانند گرجستان بسیار اسفناک است و لازم است در این خصوص دولت تصمیمات جدی و عملی بگیرد.   وی اضافه کرد: گمرک بیله سوار و ترانزیت آن باید به طور جدی در استان بررسی شود چرا که این گمرک به عنوان شاهراه اقتصادی استان نباید به تعطیلی کشانده شود. 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نگاه کلان به حوزه اقتصاد و اشتغال استان را ضرورتی اجتناب ناپذیر اعلام کرد و گفت: قانون هایی که از سوی بانک مرکزی تصویب می شود مناسب نیست و به نظر می رسد بانک مرکزی هیچ رغبتی بر عملکرد پولی و مالی بانک ها ندارد. 
بدری از بانک ها خواست؛ تا در جلسات مستمری که تشکیل می شود بازخورد عملیاتی تسهیلات محول شده را ارائه دهند تا از همین راه مشکلات و موانع پیش روی آنان بررسی شود. 
وی ادامه داد: اگر ما در راستای رشد اقتصادی استان وارد عمل نشویم آنچه که در دراز مدت عاید ما خواهد شد این که روز به روز کالاهای چینی بیشتر وارد بازار شده و تولیدکنندگان بومی و داخلی ما به سمت نابودی هدایت خواهند شد. 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری در استان را نسبت به سایر استان ها بسیار تاسف بار خواند و گفت: در حال حاضر اردبیل از نظر نرخ بیکاری در کشور رتبه سوم و از نظر اشتغال رتبه 29 را دارد بنابراین ضروری است دستگاه های اجرای در ارائه آمارها دقت نظر داشته و با در اختیار گذاشتن اطلاعات صحیح اشتغال استان نسبت به رفع این معضل بزرگ اقدام کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.