به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ناصری روز چهارشنبه درنشست با خبرنگاران افزود:این کانکس ها به مساحت 70متردرنقاطی راه اندازی شده که جمعیت دانش آموزی اندکی درآنجا وجود دارد واحداث ساختمان مقرون به صرفه نیست.
وی بیان کرد:کانکس های راه اندازی شده درمدارس کاربردهای مختلفی دارد که ازجمله برای استفاده به عنوان نمازخانه ،کتابخانه ویا آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
ناصری گفت: کانکس به عنوان سازه ای آماده درمواقع مورد نیازجهت تکمیل ویا ترمیم بخش های مختلف یک مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد .
وی ادامه داد:همچنین روستاهای صعب العبورکه دارای دانش آموزانی کمتر ازتعداد انگشتان دست هستند مورد استفاده قرار می گیرند.
مدیر کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: کانکس های مورد استفاده شده به عنوان کلاس دارای تجهیزات گرمایشی وامکانات مناسب هستند ومشکلی دراین خصوص پیش نمی آید.
وی درادامه با اشاره به استاندارد سازی سیستم گرمایشی فضاهای آموزشی دراستان گفت:55درصد ساختمان های آموزشی از نظر سامانه گرمایشی استاندارد سازی شده وتعداد زیادی نیز درحال استاندارد سازی می باشد که تا فصل سرما به پایان می رسد.
ناصری از افزوده شدن 14 مدرسه آماده شده با تجهیزات کامل به حوزه آموزش وپرورش خبر داد وافزود:2 مدرسه دیگر نیزدردست تجهیز است که بعد ازتکمیل به آموزش وپرورش تحویل داده می شود.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی درشهرستانهای اردبیل ،مشکین شهر وپارس آباد گفت:درنقاط شهری شهرستانهای مشکین شهر وپارس آباد به علت تراکم جمعیت 50درصد مدارس به صورت دو نوبته اداره می شود.
وی ادامه داد: با مشارکت خیران وهمچنین استفاده از اعتبارات ملی واستانی 30طرح مدرسه سازی دراین شهرستانها درحال اجرا می باشد که با تکمیل آن مشکل کمبود فضای آموزشی دراین مناطق حل می شود.
3هزار و395مدرسه دراستان اردبیل با 19هزارفعال فرهنگی درسال تحصیلی جدید حدود 230هزاردانش آموز را آموزش می دهند.
خبرنگار مینا میرقاسمی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.