به گزارش خبرنگار ایرنا، توحید دلاور قوام روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برگزاری 'همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و هویت ایرانی' با حضور مورخان و نویسندگان کشوری در این هفته برگزار می شود ضمن اینکه عمارت شهرداری اردبیل نیز افتتاح شده ولی بهره برداری از آن به پس از تکمیل داخل این عمارت موکول می شود.
وی برگزاری نمایشگاه عکس از ارته ویل تا اردبیل ، برگزاری کارگاه های نقاشی توسط اساتید نقاشی ایران ، شب موسیقی علی سلیمی ، اجرای تئاتر شاه اسماعیل صفوی ، کارگاه پرتره مفاخر و نشست تخصصی توسعه استان را از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد.
دلاورقوام با بیان اینکه برنامه ای نیز با حضور مردم در مجموعه شورابیل برگزار می شود ، گفت: این برنامه به عنوان جشن مردمی پنجشنبه در آخرین روز از برنامه های هفته اردبیل برگزار می شود.
وی گفت: در طول اجرای برنامه های هفته اردبیل با خانواده شهدای مدافع حرم شهید آقایی و شهید سیفی دیدار و نشان روز اردبیل به آنان اعطا می شود، همچنین از چهره های علمی و فرهنگی از جمله دکتر داور شیخاوندی ، مینو دبیری ، محمد زاهدی اصل و حبیب الله زنجانی نیز در این هفته تجلیل می گردد.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته اردبیل با اشاره به اینکه هیچ ردیف اعتباری از سوی دولت برای برگزاری برنامه های این هفته تعریف نشده است گفت: سازمان های دولتی به وعده های خود مبنی بر حمایت و پشتیبانی فیزیکی و سخت افزاری اعم از سالن های فرهنگی و وسایل ایاب و ذهاب در راستای برگزاری این برنامه ها عمل کرده اند.
وی بیان کرد: در برگزاری برنامه های هفته اردبیل تمامی هنرمندان ، سازمان های مردم نهاد فرهنگی و سازمان های دولتی همکاری دارند ، ولی تصمیم سازی و اجرای برنامه به عهده هنرمندان و سازمان های مردم نهاد انجام می شود.
دلاورقوام با بیان اینکه تمامی افکار و نگرش ها در برگزاری برنامه های این هفته سهم دارند ، اظهار کرد: اجرای همه افکار و اندیشه ها محدودیت دارد و برنامه هایی که گزینش و اجرا می شود نتیجه کار جمعی می باشد.
چهارم مرداد ماه سالروز استقرار سلسله صفویه در ایران با توجه به خاستگاه این سلسله در اردبیل بعنوان روز اردبیل نامگذاری شده و هر سال برنامه ویژه ای در استان برگزار می شود. این روز در چند سال گذشته با نام هفته اردبیل برگزار می شود.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.