نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در تصمیم مردم دخالتی ندارم، گفت: انتخابات مسابقه خدمت است؛ نه مسابقه قدرت.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه ائمه جمعه زبان گویای ملت هستند، گفت: آنها همیشه در اردوگاه مردم و در اختیار مصالح کلان کشور هستند و هیچ وقت خود را ابزار جناح‌های سیاسی نمی‌کنند .

عاملی افزود: ائمه جمعه در هر دولت عیبی ببینند بیان می‌کنند و روحانی درباری نمی‌شوند. آنها به جایگاه امامت جمعه و به لباس مقدس و نقش خطیر و تاریخی روحانیت خیانت نمی‌کنند. مستقل بوده‌اند و مستقل خواهند ماند .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در تبیین اوصاف رئیس جمهور آرمانی گفت: یک کاندیدای آرمانی باید در دادن وعده دقت کند و توقع بالا درست نکند. آینده اقتصادی کشور احتیاج به تلاش‌های سیاسی بسیار مضاعفی دارد و به سادگی قابل حل نیست. اولا امکان انتقال پول وجود ندارد. آمریکا ایران را از معاملات دلاری منع کرده است .

وی افزود: مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت پرداخت پول نقد به دولت ایران بدون اطلاع کنگره را با 254 رای موافق و 163 رای مخالف تصویب کرده است. امکان سرمایه‌گذاری خارجی هم نیست و همه از عقوبت آمریکا می‌ترسند. امکان همکاری بانک‌های خارجی هم نیست. بعد از جریمه‌شدن چند بانک توسط آمریکا همه خود را کنار کشیده‌اند .

عاملی ادامه داد: از طرفی دولت ما در چند ماه اخیر زیربار تعهدهای بسیار سنگین رفته است. بنابراین هر دولتی انتخاب شود گرفتاری‌های فراوان دارد و احتمالا دولت منتخب اگر توان اجرای اقتصاد مقاومتی را نداشته باشد، شعار «نمی گذارند» را تکرار خواهد کرد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: شرط دوم برای رئیس جمهور آرمانی این است که تبلیغات آرمانی داشته باشد. نگوید هدف وسیله را توجیه می‌کند. فعال‌کردن گسل‌های قومی و مذهبی و یا روشن کردن چراغ سبز برای اباحی‌گری یا دادن شعارهای پوپولیستی و مطرح‌کردن شعارهای شاد دینی و سیاسی و ایجاد دعوا و اختلافات جدید بین نیروهای سیاسی، زیرپا گذاشتن منافع ملی و خطوط قرمز نظام و استخدام عواطف از راه‌های نامشروع در شأن کاندیدای ملت بزرگ ایران و تاریخ کهن و تمدن ما نیست و اگر کسی با این شعارها پیروز شود، طبق فرمایش امیرالمؤمنین او مغلوب است نه غالب .

وی افزود: در تبلیغات نباید کشور ما در جایگاه متهم قرار گیرد و در عرصه جهانی ما باید همیشه مدعی باشیم. آن زمان مُردیم که در جایگاه متهم قرارگرفتیم و منفعل گشتیم .

امام جمعه اربیل در ادامه گفت: انتخابات مسابقه خدمت است نه مسابقه قدرت و همین مسأله هم سبک تبلیغ را مشخص می‌کند و هم فرد اصلح را. انتخابات برای اعتلا و اقتدار و بالابردن توان کشور و تزریق خون جدید به کشور است، نه بالعکس و اعتلا فقط با شعارهای انقلاب است و باز همین مساله هم سبک تبلیغ و هم فرد اصلح را مشخص می‌کند .

وی افزود: سومین وصف رئیس جمهور آرمانی این است که شجاع و نترس باشد و در برابر دشمن مرعوب نشود. در برابر دشمن اظهار ضعف نکند و در برابر آن رجز بخواند نه روضه. رئیس جمهور، نماد هیبت و سطوت و صلابت ملت است. ذره‌ای انفعال از طرف رئیس جمهور، کشور را بر باد می دهد .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: حضرت امام در طول تاریخ حتی یک بار در برابر دشمن اظهار ضعف نکرد و فرمود «و الله به عمرم نترسیدم» و همینطور است خلف صالح او مقام معظم رهبری .

وی ادامه داد: هرگونه اظهار ضعف در زمان ما، سایه جنگ و تحریم را بالا سر ما قرار می‌دهد. جنگ تحمیلی زمانی اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد. جنگ زمانی اتفاق می‌افتد که ما در تبلیغات خود حرفی بزنیم که دشمنان غدار این ملت ذوق زده شوند و حرفی بزنیم که موجب امیدواری دشمنان قسم خورده شود .

وی افزود: اقتدار نظامی ما برای بازدارندگی است نه برای جنگ. همچنانکه خداوند فرموده «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» و بازدارندگی زمانی اتفاق می‌افتد که دشمن بداند ما چه قدرتی داریم. قدرت نظامی برای کتمان نیست و زرادخانه‌های ما باید چشم دشمنان ما را خیره کند .

عاملی در بخش دیگری از خطبه ها از نقش خطیر سربازان گمنام امام زمان تجلیل کرد و گفت: کل کشور در کنار سفره عنایت سربازان گمنام امام زمان نشسته‌اند و با دست آنها خطرات بسیار وحشتناکی از سر این ملت رد شده است .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین اعلام کرد: اینجانب به تبعیت از مقام معظم رهبری از جناح خاصی طرفداری و حمایت خاصی ندارم و کار ائمه جمعه فقط تبیین معیارهای اصلح است .

وی ادامه داد: اخیرا دوستانی از دو جناح از سر حسن ظن اسم ما یا عکس ما را در تبلیغات خود استفاده کرده اند. بدینوسیله اعلام می‌کنم که اینجانب در تصمیم مردم دخالتی ندارم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.