دکتر رضا پاکدل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی فوریت های هوایی از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت است که تاکنون نقش ارزنده ای در اعزام بیماران بدحال و اورژانسی به مراکز درمانی اردبیل و آذربایجان شرقی داشته است.
او گفت: امروز بالگرد امداد هوایی فوریت های پزشکی با انجام پرواز اضطراری یک بیمار بد حال را به مرکز استان آذربایجان شرقی انتقال داد.
وی تشریح کرد: با ارزیابی های انجام شده در سال گذشته مرکز فوریت های پزشکی شهرستان مشگین شهر به عنوان مرکز نمونه استان اردبیل انتخاب شده است.
وی گفت: پیش از این نیز مرکز فوریت های پزشکی مشگین شهر 6 سال متوالی به عنوان مرکز نمونه استان اردبیل انتخاب شده بود.
طرح نظام سلامت یکی از شعارهای پایه ای دولت یازدهم قبل از روی کار آمدن، کاهش فشار مالی و هزینه های درمان مردم بود، دولت تدبیر و امید به طور جدی و ملموس در صدد اجرایی شدن این شعار برآمد و در اردیبهشت سال 93 موفق به تحقق طرح تحول نظام سلامت شد.
اجرای طرح تحول سلامت در واقع گامی بلند به سمت کاستن از بار مالی مردم و بیمارانی بود که علاوه بر درد جسمانی باید راه علاجی برای پرداخت هزینه های درمان می یافتند ولی با اجرا شدن طرح تحول سلامت، کور سوهای امید در دل بیماران و خانواده های آنها بارقه زد.
هر چند دولت برای اجرا و سر پا نگه داشتن طرح تحول فشارهای مالی و انتقادی زیادی را تحمل کرد اما این طرح عظیم درمانی و بهداشتی جای خود را در بین مردم باز کرد و یکی از مهم ترین و موثرترین دستاوردهای دولت دکتر روحانی در 3.5
سال گذشته است.
در این طرح بار اصلی مسائل مالی بر عهده دولت است و مردم تنها بین سه تا 10 درصد از هزینه های درمانی خود را در مراکز درمانی و بیمارستانی پرداخت می کنند یعنی 90 درصد و حتی فراتر از این میزان را دولت تقبل کرده است.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.