مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مجله علمی پژوهشی علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌اله مدبر در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل با بیان اینکه مرکز مطالعات علم و دین با کمیته‌ها و گروه‌های مختلف با حضور اعضای هیات علمی راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز با هدف ترسیم نقشه تمدن اسلام در ساحه‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تحقیر علمی نیاز به شفاف‌سازی علوم تمدن اسلامی داریم، گفت: برای مثال در گروه ریاضی محض این مرکز نسخه‌های خطی ریاضیات که مربوط به هزار سال گذشته است، مبنا قرار داده شده است.

 مدبر با بیان اینکه علوم اسلامی یعنی مبانی علوم، ایرانی اسلامی باشد، تصریح کرد: در همین راستا مراحل اخذ مجوز در داخل دانشگاه و هیات امنا طی شده و در حال حاضر مراحل نهایی اخذ مجوز در وزارتخانه را طی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مجله علمی پژوهشی علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: مقالات و مطالب این مجله آماده شده و به زودی آماده چاپ پیش شماره است.

وی با بیان اینکه مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی مستقر است، گفت: تاکنون دانشجویان می‌توانستند از دوره‌های این مرکز استفاده کنند، ولی با پیگیری‌های زیاد توانستیم از ترم جاری دوره‌های ویژه اساتید را نیز راه‌اندازی کنیم که از این لحاظ استان پنجم کشور هستیم.

مدبر از تدوین برنامه علمی برنامه فرهنگ دینی راهبری طی هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: در این برنامه شورای راهبری و کمیته تخصصی تحلیل تشکیل شد. در شورای راهبری، مسائل ریز و درشت دانشگاه تهیه شد و سپس این آثار به کمیته تخصصی تحلیل که متشکل از اعضای هیات علمی گروه آمار و ریاضی کاربردی است تحویل داده شد و این اساتید این آثار را به برنامه چند ساله تبدیل می‌کنند، که این کار نیز در سطح کشور منحصر به فرد بود و رتبه بالایی را کسب کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.