به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره بر اینکه آموزش و پرورش اردبیل پیگیر تحقق هوشمند سازی به معنای وجود امکاناتی از قبیل تلفن ثابت، اینترنت و ویدئو پروژکتور در مناطق روستایی و ۱۱۰۰ مدرسه است، عنوان کرد: حدود ۱۴ هزار دانش آموز مقطع دوازدهم آزمون سراسری شرکت می‌کنند که این آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و استان اردبیل ظرفیت کامل را دارد.

وی افزود: به دنبال تعطیلی مدارس از اوایل اسفندماه به دلیل شیوع ویروس کرونا، سعی کردیم تا بحث آموزش دانش‌آموزان را از طریق غیرحضوری و مجازی دنبال کنیم که در این زمینه از ظرفیت شبکه‌های تلویزیونی آموزش، چهار، دو و شبکه استانی سبلان در ارائه مطالب آموزشی استفاده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: تعدادی از مدارس و معلمان در یک عمل ابتکاری نسبت به تولید محتوا در فضای مجازی اقدام کردند و حتی در مناطق روستایی و دورافتاده نسبت به ارائه برنامه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام شد.

ناصری ادامه داد: استان اردبیل ۲۰۸ مدرسه با تعداد دانش‌آموزان کمتر از پنج نفر دارد که معلمان در این مدارس روستایی و عشایری به‌صورت حضوری تدریس خود را با همراهی ۸۳ نفر از راهبران آموزشی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: شبکه آموزشی شاد بستر ارتباط مدیران، معلمان و دانش‌آموزان را در یک فضای امن ایجاد کرده است که در هفته آینده دانش‌آموزان متوسط اول و دوم نیز وارد این سامانه خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اختصاص یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار سرانه آموزشی برای مدارس استان اردبیل خبر داد و گفت: مبلغ مذکور با هدف ارتقا وضعیت بهداشتی در بین مدارس استان اردبیل توزیع شد.

ناصری ضمن تقدیر از دست اندرکاران و ناظرین در بحث ارتقای کیفیت آموزش، بیان کرد: راهبران آموزشی وظیفه رصد مدارس تحت پوشش خود را دارند که دانش آموزان و معلمان را رصد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرایط بحرانی کنونی را آموزش و پرورش با طراحی و راه اندازی شبکه آموزشی شاد به فرصت تبدیل کرد که در حال حاضر کشور دارای ۲ سیستم آموزشی حضوری، غیرحضوری از طریق آموزش مجازی است که می‌توان در این راستا به عضویت ۹۹/۸۱ درصد مدیران، ۹۸/۹۰ درصد دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی ،۸۰/۹۳ درصد دانش آموزان در شبکه آموزشی شاد اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل از باب هوشمند سازی مدارس از میانگین کشوری بالاتری برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۹/۵ درصد مدارس کشور هوشمند شده که این رقم در استان ۲۴ درصد می‌باشد، ۹۹/۴۸ درصد کلاس‌ها دایر هستند که در شرایط عادی روزانه چهار هزار و ۲۷۶ کلاس درس در روز برگزار می‌شد و در حال حاضر چهار هزار و ۲۵۴ کلاس به روش مجازی برگزار می‌شود.

ناصری افزود: اولیا و مردم عزیز مستحضر باشند که تا سوم اسفند بیش از ۷۵ درصد کتاب مقاطع مختلف تحصیلی تدریس شده بود و از این جهت نگرانی وجود ندارد البته مرور این بخش‌ها نیز از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص مطالبه شهریه از سوی مدیران مدارس گفت: ۲ نوع شهریه در مدارس غیردولتی وجود دارد که بخشی مربوط به آموزش و بخش دیگر برای فوق برنامه‌ها از جمله مسابقات ورزشی، استخر شنا، سرویس مدارس و … می‌باشد که بخش اول با تمام توان انجام می‌شود و از سوی اداره کل نیز رصد می‌شود که آموزش به معنای واقعی تحقق یابد ولی در خصوص بخش دوم شهریه مدیران مدارس حق دریافت آن را ندارند و باید با اولیا دانش آموزان تسویه حساب کنند به این صورت که یا مبالغ را عودت می‌دهند یا در سال تحصیلی آینده این مبالغ را ا حساب دانش آموزان کسر می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به خبرنگار مهر گفت: خانواده‌هایی که توان تهیه گوشی هوشمند را ندارند نیز شناسایی می‌شوند و از ظرفیت خیرین برای کمک به این خانواده‌ها استفاده خواهیم کرد و از خیرین نیز دعوت می‌کنیم در این خصوص به کمک سیستم آموزشی کشور بیایند.

ناصری در پایان نشست خبری اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال رایگان کردن اینترنت مصرفی شبکه آموزشی شاد هست که پس از تصویب اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1414085
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.