اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه مدیریت و کنترل ویروس کرونا در استان اظهارداشت: فعالیت مجدد مشاغل و کسب و کارهای کم‌ریسک از ۲۳ فروردین با رعایت پروتکل بهداشتی در استان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم و مسوولان برای مقابله با کرونا وحدت رویه دارن،د افزود: مردم ،صاحبان مشاغل و مسوولان برای مبارزه با کرونا تمام توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تا کمترین آسیب به جامعه وارد شود.
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه پروتکل‌ها و اصولی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند باید رعایت شود،گفت: واحدهای پرریسک باید همچنان منتظر تصمیمات بعدی باشند.
وی با اشاره به اینکه نظارت اصلی فعالیت اصناف بر عهده علوم پزشکی است، افزود: علاوه بر این در صورت لزوم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی از سایر نیروهای کمکی نیز استفاده می‌شود.
بهنامجو ادامه‌داد: چگونگی آغاز فعالیت‌های اقتصادی در صدا و سیمای مرکز استان برای عموم اطلاع‌رسانی می‌شود که طبق آموزش وظایف هر یک از اصناف و مردم مشخص شود.
وی افزود: طبق مصوب ستاد ملی کرونا از ۲۳ فرودین ماه نیز حداقل دو سوم کارکنان باید سرکار حاضر شوند مگر جاهایی که ضرورت داشته باشد بیش از دو سوم بر سر کار خواهند رفت.
او اضافه‌کرد: افرادی که سن بالاتر و یا بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشند در اولویت یک سومی قرار خواهند گرفت و مسوولان مربوطه باید این وضعیت را مدیریت کنند.
استاندار اردبیل همچنین گفت: حضور فرد مبتلا به کرونا در محل کار تخلف است، چرا که حضور کسی که مبتلا به ویروس شده در جامعه و سرکار و اجتماعات ممنوع بوده و باید خود و اشخاص نزدیک به این فرد قرنطینه شوند.
وی تاکید کرد: رعایت چهار چوب‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برای درمان بیماری کرونا ضرورت دارد و ما هم تلاش می‌کنیم با شناسایی افراد آسیب‌پذیر چه از لحاظ مادی، چه از لحاظ معنوی از میزان استرس و اضطراب آنها کاسته شود.
وی بیان‌کرد: از هفته آینده ساعت کاری ادارات طبق روال قبلی از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.