دریافت 8 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تلاش شبانه روزی کادر درمانی، مشارکت مردمی و به کار بردن توان حداکثری برای غلبه بر ویروس کرونا نوید رسیدن روزهای خوب را می‌دهد. روزی که کرونا نیز در سایه همدلی و مشارکت مناسب زمین گیر شده تا همه چیز به روال عادی خود باز گردد.

کادر درمانی و پرستاران و پزشکان نیز که حتی تحویل سال و فرارسیدن سال جدید نیز مانع از ترک کار آنان نشد، تا همت و مسئولیت پذیری بالای آنان بار دیگر عیان شود. فعالان و دلسوزانی که حتی لحظه‌ای در ارائه وظایف خود کوتاهی نکرده و در خط مقدم حفظ سلامت عموم جامعه در تلاشند.

پای صحت کادر درمانی نیز که می‌نشینیم یک جمله شاه کلید صحبت‌ها و توصیه‌های آنان است؛ «از عموم مردم می‌خواهیم تا کرونا را جدی گرفته و از منزل خارج نشوند.»

مشارکت فعالانه یک هزار و ۴۵۴ نفر از کارکنان مراقب سلامت، کارشناسان مامایی، بهورزان، پزشکان و کلیه نیروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در غربالگری و بیماریابی از طریق تماس تلفنی در دو روز گذشته نیز جلوه‌های دیگری از ایثارگری کادر درمانی و تلاش آنان برای نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری و توجه بیش از پیش به حفظ سلامت و بهداشت عمومی را نشان می‌دهد.

این کارکنان در روزهای ٢٩ اسفند و یکم فروردین ماه ٩٩ و با وجود تعطیلی عمومی، در محل کار خود تا پاسی از شب مشغول خدمت رسانی بوده و موفق به غربالگری ۶۰ درصد جمعیت استان «۶۹۹ هزار نفر» شدند.

مشاهده صحنه‌هایی که کادر درمانی برای ضد عفونی و گندزدایی بیمارستان‌ها وارد گود شده و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آستین‌های همت خود را بالا می‌زنند ستودنی است. جلوه‌هایی که به کرات در محیط‌ها و مراکز مختلف درمانی دیده می‌شود.

بازدیدهای مستمر مسئولان نیز از واحدهای خدمات دهی به بیماران، مراکز عرضه و توزیع مواد بهداشتی، داروخانه‌ها و مراکز درمانی نیز در این مدت ادامه داشته است.

در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و همزمان با روزهای ابتدایی سال جدید، ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران و دیگر عوامل درمانی پایانی نداشته تا غلبه بر این ویروس با خالی نکردن میدان مبارزه امکان پذیر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1387821
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.