مهران اوچی اردبیلی روز چهارشنبه اظهارداشت: بر اساس این نقشه مناطق بازار و امام حسین، شهرک سبلان، دروازه مشگین، خاتم‌النبیین، شریعتی، کارشناسان و محلات آرازعلی و سلمان‌آباد از مناطق پرتردد مردم است که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید تدابیری برای کاهش تردد در آن‌ها اندیشیده شود.

او افزود: نتایج طرح‌های نظرسنجی کمک به برنامه‌ریزی‌های بعدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواهد کرد ، به همین دلیل جهاد دانشگاهی در کنار سایر نهادهای استان اجرای افکارسنجی را تا بازگشت جامعه به شرایط عادی ادامه خواهد داد.

وی گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهی، ۶۰ درصد مردم اردبیل برنامه‌های مشاورهای و روانشناسی کنترل اضطراب و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا در رسانه‌های جمعی را کم و ناکافی اعلام کردند.

او افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به نیاز روز استان، با بهره‌مندی از ظرفیت مرکز افکارسنجی خود به صورت خویش فرمایی اقدام به اجرای طرح افکارسنجی "بررسی نگرش مردم اردبیل در خصوص ویروس کرونا" کرد که نتایج آن نشان از آگاهی ۸۰ درصدی مردم از ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن دارند.

وی بیان‌کرد: در این نظرسنجی که در سه روز گذشته در اردبیل انجام شد ۶۷ درصد پاسخ‌دهندگان مرد و ۳۳ درصد زن و سطح تحصیلات ۴۹ درصد آنان پایین‌تر از لیسانس بود، ۵۸ درصد بر این باور بودند که ویروس کرونا می‌تواند سلامت جامعه را خیلی زیاد تحت تاثیر قرار دهد و همه پاسخ دهندگان تاثیر ویروس کرونا در سلامت جامعه را تایید کردند.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۲ درصد مردم عملکرد بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی استان، کادر پزشکی و پیراپزشکی در ارائه خدمات به مردم را رضایت‌بخش دانستند، افزود: بیش از ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی برای پیشگیری  از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند اما نسبت به دسترسی به این اقلام در سطح شهر گلایه داشتند و ۶۸ درصد عدم دسترسی را علت عدم تعویض روزانه دستکش و ماسک خود اعلام کردند.

اوچی اردبیلی تشریح کرد: بر اساس نتایج این طرح ۶۸ درصد مردم از روش‌های مختلف برای پیشگیری از ویروس کرونا در محل کار خود استفاده می‌کنند و هنگام ورود به منزل دستان خود را می‌شویند و ۵۸ درصد پاسخ دهندگان برای تردد در شهر از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد پاسخ دهندگان بیمارستان را اولین مکان برای مراجعه خود بعد از بروز علایم ابتلا به بیماری کرونا اعلام کرده‌اند، اظهارکرد: مردم مراجعه به درمانگاه و مطب پزشکان را در رتبه‌های بعدی انتخاب برای درمان بیماری خود ذکر کردند.

بر اساس آخرین آمار جانباختگان بیماری کرونا در استان اردبیل به ۲۴ نفر و تعداد مبتلایان به کرونا نیز به ۲۰۵ نفر رسیده است.

۳۰۵ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تعدادی از آنها در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.