اسحق رسولی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سفر اخیر خود به ترکیه اشاره کرد و اظهارداشت: دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با دانشگاه‌های ترکیه به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وی هدف از بازدید دانشگاه‌های ترکیه را جذب دانشجوی غیرایرانی و تبادل دستاوردهای علمی با دانشگاه‌های مطرح این کشور ذکر کرد.

او گفت: در جریان سفر به ترکیه با یک هولدینگ ترکیه‌ای و یک آژانس گردشگری قراردادهای همکاری امضا شد که جذب دانشجوی غیرایرانی برای دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد کلینیک درمانی تخصصی آلزایمر با مشارکت سه جانبه چین، ایران و ترکیه از جمله بندهای این قرارداد است.

وی افزود: همکاری در فعال‌سازی دانشکده و مدرسه عالی گردشگری و میهمان‌نوازی در سرعین و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اردبیل و بازاریابی بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر بندهای این قرارداد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این سفر در راستای راهبرد توانمندسازی و تاثیرگذاری بین‌المللی این دانشگاه صورت گرفت و زمینه‌سازی برای صادرات محصولات دانش بنیان دانشگاه، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در برخی رسانه‌ها، مجامع دانش‌آموزی و دانشجویی برای پذیرش دانشجوی غیرایرانی و برقراری روابط همکاری با دانشگاه‌های معتبر ترکیه از فعالیت‌های انجام شده در این سفر بود.

رسولی افزود: در این سفر در جمع ۵۰۰ نفری اتحادیه جوانان ترکیه با سخنرانی به معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های  دانشگاه آزاد اسلامی و تسهیلات و امتیازات آن برای جوانان ترکیه پرداخته و در حاشیه برنامه بین آنان که از سراسر ترکیه حضور داشتند، بروشورهای معرفی دانشگاه آزاد اسلامی توزیع شد.

وی گفت: با توجه به استقبال خوب حاضران قرار شد ۲۰ نفر از این جوانان نخبه به قید قرعه چند روزی میهمان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شوند و از جاذبه‌های اردبیل و امکانات و فضای دانشگاه آزاد اسلامی بازدید داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.