به گزارش خبرنگار مهر، سیدوحید سیدخلیل اللهی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل با بیان اینکه تا پایان فرودین سال آتی برای ثبت نام آزمون وسع طرح پوشش اجباری بیمه سلامت مهلت وجود دارد، عنوان کرد: تمدید یا عدم تمدید مهلت مقرر برای ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت تا کنون به صورت رسمی ابلاغ نشده و از اقشار مختلف مردم تقاضا می‌شود تا هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بیمه خود اقدام نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه بعد از گذشت ۱۰ روز از زمان صدور دفترچه سلامت امکان استفاده از خدمات درمانی با بهره گیری از تعرفه مصوب بیمه امکان پذیر است، مردم نباید منتظر باشند تا بعد از بیمار شدن خود برای دریافت دفترچه اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل یادآور شد: از ۸۰۰ مؤسسه درمانی فعال در استان اردبیل با حدود ۷۶۰ مرکز درمانی قرارداد منعقد شده و از حیث ارائه خدمات درمانی در مراکز مختلف در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

سید خلیل اللهی با بیان اینکه ۵۸ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: بیش از ۷۰۰ هزار نفر از اهالی استان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

به گفته وی هزار و ۳۰۰ بیمار خاص در استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل یادآور شد: در ۱۰ ماه گذشته از جامعه تحت پوشش بیمه سلامت ۱۱۲ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی بستری شدند.

خلیل اللهی تصریح کرد: در این مدت دو میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه به مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی انجام شده و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال این میزان از مراجعات به حدود سه میلیون بار مراجعه برسد.

برنامه ریزی الکترونیکی کردن رسیدگی به اسناد پزشکی در اردبیل

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های دنبال شده سازمان بیمه سلامت الکترونیکی کردن رسیدگی به اسناد پزشکی است، یادآور شد: از مهمترین رویکردهای این سازمان در استان اردبیل برنامه ریزی و تلاش برای تسهیل و بهبود در شرایط نظارت و شفافیت الکترونیکی رسیدگی به اسناد پزشکی، پذیرش و بستری بیماران است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل عنوان کرد: حذف نسخه کاغذی و تبدیل به الکترونیکی کردن اقدامات مورد نظر در بیمه سلامت در شهرستان خلخال به صورت کامل انجام یافته و در نمین نیز در حال نهایی شدن است، همچنین در شهرستان مشگین‌شهر زیرساخت‌های مورد انتظار در این بخش در دست تکمیل و آماده سازی است.

خلیل اللهی یادآور شد: طرح آزمون وسع بیمه سلامت از ۱۵ آبان ماه در استان اردبیل آغاز شده و تا به امروز مشارکت مناسبی را از مردم شاهد هستیم.

به گفته خلیل اللهی تا به امروز ۱۱ هزار خانوار که شامل ۳۰ هزار نفر می‌شود در آزمون وسع شرکت کردند و پاسخ آزمون به ۲۵ هزار نفر از متقاضیان اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1344852
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.