آیت الله سیدحسن عاملی روز شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان  با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شان و شرف یک ملت، بسته به اموری می‌باشد که انقلاب اسلامی در حد اعلی آنها را برای ملت ما به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی و سهیم شدن در تولید دانش جهانی نشانگر اوج اقتدار علمی ایران در دوران محاصره و تحریم است، گفت: در گذشته راه و مسیر پیشرفت برای جامعه علمی وجود نداشت ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این راه برای نخبگان علمی هموار شد.

وی دموکراسی حقیقی؛ حاکمیت ملی و استقلال سیاسی، تأثیرگذاری در عرصه بین‌الملل و حضور در معادلات منطقه‌ای و جهانی، داشتن اقتدار نظامی و صیانت و حراست از تمامیت ارضی، داشتن رهبریت صالح و،فضای آزادی بیان و نقد و تضارب آراء را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی استقلال  میباشد، گفت: در سایه این استقلال ،اقتدار نظامی ،سیاسی و اقتصادی در کشور روز بروز بیشتر شده است.

عاملی گفت: در زمان شاه برای نخبگان علمی ظرفیت پیشرفت وجود نداشت وحتی به نخبگان علمی هم میدان نمی‌دادند، ایران به یکی از کشورهای عقب مانده به لحاظ علمی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی رشد علمی در این کشور دوچندان شد.

وی در عین حال  افزود:مشکلات اقتصادی در کشور قابل کتمان نیست و باید همه برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.