احمد ناصری روز پنجشنبه در آیین افتتاح کلاس بازی و یادگیری آموزشگاه ابتدایی حضرت علی اصغر ناحیه یک اردبیل اظهارداشت: آموزش و پرورش برای استفاده از نوآوری‌های جدید در فرآیند یادگیری مسیری را آغاز کرده که اولین اثر آن ایجاد نشاط در یادگیری است و طرح بازی و یادگیری نیز یکی از مسیرها است.

وی با بیان اینکه دوره ابتدایی دوره آموزش زندگی می‌باشد، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین و برای اینکه تاثیر یادگیری در دوره ابتدایی بیشتر باشد، بایستی محیط آموزشی برای دانش آموزان لذت‌بخش باشد و ایجاد اتاق بازی و یادگیری در مدارس ابتدایی در همین راستا می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه بازی برای رشد هوشی اهمیت دارد، گفت: بازی یکی از عواملی است که رشد شناختی را تسهیل و تسریع می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ار دبیل بیان‌کرد: بازی در رشد اجتماعی کودکان تاثیر چشمگیری دارد و کودکان اغلب برای اولین بار از راه بازی یاد می‌گیرند.

وی افزایش نشاط و شادابی دانش‌آموزان ، توجه به اقتضائات و ویژگی‌های دوران کودکی، کاهش استرس و اضطراب، افزایش انگیزه و علاقه حضور دانش‌آموزان در مدارس را از جمله اهدافی ذکر کرد که در اجرای این پروژه دنبال می‌شود.

ناصری همچنین حضور بالای ۸۰ درصد از اولیا در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس را یک ظرفیت دانست و افزود: نباید از چنین ظرفیتی غافل باشیم و باید برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی از آن بهره برد.

به گزارش ایرنا ،مهرماه امسال ۲۵۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود ۱۰ هزار کلاس درس آماده‌سازی شده در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی استان اردبیل سال تحصیلی جدید را شروع کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.