در این مراسم رضا صادقی مدیرکل امور بین‌الملل سازمان بین‌المللی سیتی‌وان گفت: گردشگری حلال در کشور فعال شده و مقرر است نمایندگی آن در استان های گردشگر پذیر هم راه اندازی شود.

وی افزود: این نمایندگی  تمام خدماتی که یک گردشگر مسلمان در طول سفر به آن نیاز دارد را در اختیار گردشگران متقاضی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه از  ۱۵ سال پیش توجه به گردشگری حلال در دنیا آغاز شده اضافه کرد: این نوع گردشگری در ایران نیز شکل گرفته و تمامی خدمات گردشگری همچون غذا، حمل و نقل هوایی، دریایی، صنایع دستی، فروشگاه، هتل، ایرلاین، غذا، دارو، آرایشی بهداشتی، بیمارستان و حتی بانکداری حلال را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

صادقی افزود: در حال حاضر مجوز گردشگری حلال در سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی (wIpo) که در ژنو سوییس مستقر بوده، ثبت جهانی شده و توسط ۲۷ کشور اروپایی ، ۱۷ کشور اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی  تایید شده است.

بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: این استان دارای قابلیت گردشگری بکر و فوق العاده‌ای بوده و سالانه پذیرای حدود ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف است.

وی افزود: اکثر این گردشگران را اتباع جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهد که با مقاصد درمانی، تجاری و زیارتی وارد این استان می‌شوند.

ندایی اضافه کرد: وجود آب‌های گرم متعدد در استان یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه گردشگری سلامت در استان اردبیل است که می‌تواند در جذب گردشگران خارجی بسیار مؤثر باشد.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی  استان اردبیل هم در این جلسه گفت:این دانشگاه در اردبیل حوزه سلامت، در پارس آباد مغان در حوزه کشاورزی ، در بیله‌سوار در حوزه تجارت و در گرمی مغان در حوزه صنعت و آی.تی فعالیت را مد نظر قرار داده و با این رویکرد پیش می رود.

وی  بیان کرد: در سرعین هم مرکز آموزشی دانشگاه آزد اسلامی به دانشکده گردشگری تبدیل شده و فاز اول یونی هتل و هتل آموزشی دانشگاه هم راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه مسئولیت جدید اجتماعی در بخش های استانی، ملی و بین‌المللی برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تعریف شده ، بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری و سلامت استان، احداث و راه اندازی دانشکده گردشگری و مرکز همایش های ملی و تبدیل این دانشگاه به یکی از سه ناشر برتر خاورمیانه و آسیا در چشم انداز ۱۰ ساله هدف‌گذاری شده است.

سازمان بین المللی سیتی‌وان تنها سازمان صادرکننده پروانه بین‌المللی بهره‌برداری استاندارد محصول در حوزه سلامت،کیفیت، اصالت و حلیت کلیه محصولات و خدمات است.

7110/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.