به گزارش ایرنا ، در این جشنواره که روز سه‌شنبه با حضور میهمانانی از مناطق مختلف کشور در منطقه تاش دره روستای بزرگ و پرجمعیت لرد از توابع بخش شاهرود خلخال برگزار شد، برنامه‌های متنوعی اجرا و از مفاخر، مشاهیر و فرهیختگان این روستا در عرصه‌های مختلف عملی ،اجتماعی و اقتصادی تجلیل شد.

فریدون بابایی، فرماندار  خلخال در این آئین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ، زیست‌بوم و فرهنگی روستای لرد از این روستا به‌عنوان پرجمعیت‌ترین روستای جنوب استان اردبیل یاد کرد و گفت: پتانسیل‌های این روستا برای جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف از جمله تاسیس کارخانه تولید آب معدنی و زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال‌ جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله تولید و فرآوری داروهای گیاهی مناسب است.

دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در معرفی جاذبه‌های طبیعی ،تاریخی ، گردشگری ، قومیت ، زبان و محصولات کشاورزی منطقه موثر دانست و گفت: سرمایه‌گذاری اقتصادی در این منطقه نیازمند بکارگیری ظرفیت چنین برنامه‌هایی برای جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت رونق تولید و اشتغال‌زایی است.

او با اشاره به بهره‌برداری در راه در حال احداث خلخال به منجیل ،اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه منطقه شاهرود و مسیر گذر این جاده را در عرصه‌های مختلف از جمله توسعه صنعت گردشگری متحول خواهد کرد.

جواد تابستانی دبیر جشنواره هم گفت: این جشنواره با محوریت معرفی فرهنگ منطقه سرسبز شاهرود خلخال، روستای گردشگری لرد، تجلیل از مشاهیر و مفاخر منطقه لرد و تجلیل از فرزند اولین شهید مدافع حرم این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره از پزشکان روستای لرد که جزو مفاخر و متولد این روستا و اکنون در حال خدمت در سراسر کشور و همچنین کشورهای مختلف جهان در خدمت به علم پزشکی و  مردم هستند، تجلیل شد.

او اظهار داشت: علاوه بر برگزاری بازی‌های بومی و محلی که با همکاری اهالی روستای لرد و اداره ورزش و جوانان برگزار شد، نمایشگاه صنایع دستی منطقه با ایجاد غرفه‌هایی از فروش و تولید قالیچه، شال‌بافی و گلیم و فرش دستباف روستای لرد راه‌اندازی و در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.